Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od digitální gramotnosti k informatickému myšlení - koncepce, obsah a realizace výuky informatiky z pohledu jejich aktérů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595770" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24455495" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24455495</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24455495" target="_blank" >10.5507/pdf.19.24455495</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od digitální gramotnosti k informatickému myšlení - koncepce, obsah a realizace výuky informatiky z pohledu jejich aktérů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na žáky i učitele informatických předmětů, kteří musí být připraveni na tento rozvoj reagovat. Jedním z těchto požadavků je i rozvinutí informatického myšlení (computational thinking) žáků, jakožto nedílné součásti kompetencí, kterými musí disponovat v podmínkách soudobé informační společnosti. Předložená monografie se tedy pokusila poskytnout odpovědi na některé z otázek zaměřených na skutečnost, do jaké míry je možné rozvinout kompetence žáků či studentů v oblasti digitální gramotnosti a informatického myšlení, a jak je využití těchto přístupů a metod vnímáno ze strany učitelů informatických předmětů. V rámci popisované výzkumné práce jsme tedy hledali odpovědi na stále palčivější otázky, které bude potřebné řešit v souvislosti s plánovou implementací Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, kdy jedním z hlavních pilířů chystané změny obsahu kurikula informatických předmětů je zařazení tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování.

  • Název v anglickém jazyce

    From digital literacy to computational thinking – the concept, content, and implementation of computer science teaching from the perspective of its actors

  • Popis výsledku anglicky

    The constant development of information and communication technologies, including their implementation in education, has been imposing new demands on both pupils and teachers of IT subjects, who must be prepared to respond to this development. One of the requirements is the development of computational thinking as an integral part of the competences which they must possess in the context of the contemporary information society. Thus, the submitted monograph attempted to provide answers to some of the questions regarding the extent to which it is possible to develop pupils &apos;or students&apos; digital literacy and computational skills, and how the use of these approaches and methods is perceived by IT teachers. Within the framework of the described research, we were looking for answers to the increasingly pressing issues which will need to be addressed in connection with the planned implementation of the Digital Education Strategy by 2020. One of the main pillars of the upcoming change in the content of IT subjects introduced by the latter is the inclusion of a thematic unit focused on algorithmization and programming.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5549-5

  • Počet stran knihy

    245

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy