Od digitální gramotnosti k informatickému myšlení - koncepce, obsah a realizace výuky informatiky z pohledu jejich aktérů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595770" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24455495" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24455495</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.24455495" target="_blank" >10.5507/pdf.19.24455495</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od digitální gramotnosti k informatickému myšlení - koncepce, obsah a realizace výuky informatiky z pohledu jejich aktérů
Popis výsledku v původním jazyce
Neustálý rozvoj informačních a komunikačních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, kladou stále nové požadavky na žáky i učitele informatických předmětů, kteří musí být připraveni na tento rozvoj reagovat. Jedním z těchto požadavků je i rozvinutí informatického myšlení (computational thinking) žáků, jakožto nedílné součásti kompetencí, kterými musí disponovat v podmínkách soudobé informační společnosti. Předložená monografie se tedy pokusila poskytnout odpovědi na některé z otázek zaměřených na skutečnost, do jaké míry je možné rozvinout kompetence žáků či studentů v oblasti digitální gramotnosti a informatického myšlení, a jak je využití těchto přístupů a metod vnímáno ze strany učitelů informatických předmětů. V rámci popisované výzkumné práce jsme tedy hledali odpovědi na stále palčivější otázky, které bude potřebné řešit v souvislosti s plánovou implementací Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, kdy jedním z hlavních pilířů chystané změny obsahu kurikula informatických předmětů je zařazení tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování.
Název v anglickém jazyce
From digital literacy to computational thinking – the concept, content, and implementation of computer science teaching from the perspective of its actors
Popis výsledku anglicky
The constant development of information and communication technologies, including their implementation in education, has been imposing new demands on both pupils and teachers of IT subjects, who must be prepared to respond to this development. One of the requirements is the development of computational thinking as an integral part of the competences which they must possess in the context of the contemporary information society. Thus, the submitted monograph attempted to provide answers to some of the questions regarding the extent to which it is possible to develop pupils 'or students' digital literacy and computational skills, and how the use of these approaches and methods is perceived by IT teachers. Within the framework of the described research, we were looking for answers to the increasingly pressing issues which will need to be addressed in connection with the planned implementation of the Digital Education Strategy by 2020. One of the main pillars of the upcoming change in the content of IT subjects introduced by the latter is the inclusion of a thematic unit focused on algorithmization and programming.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5549-5
Počet stran knihy
245
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—