Názory učitelů informatiky na obsah chystané změny RVP pro oblast informační a komunikační technologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73603344" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73603344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory učitelů informatiky na obsah chystané změny RVP pro oblast informační a komunikační technologie
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Klíčovým pro rozvoj tohoto konceptu v našich podmínkách se stal dokument Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, který rozpracovává základní klíčové oblasti pro rozvoj informatického myšlení v podmínkách výuky informatických předmětů. Jaká je tedy situace v oblasti informovanosti a akceptace chystané změny kurikula pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie z pohledu učitelů informatických předmětů na 2. stupni základních škol a víceletých gymnázií? Jaké jsou jejich názory na obsah této chystané změny, jež je jednou z důležitých složek prosazování konceptu Computational thinking? Na tyto otázky jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.
Název v anglickém jazyce
Opinions of Computer Science Teachers on the Content of the Planned Change of the FEP for the Area of Information and Communication Technologies
Popis výsledku anglicky
The development and incorporation of the concept of the development of computer thinking (from the English computational thinking) of pupils into the curriculum of computer science subjects is currently one of the great challenges facing the Czech school system. The key for the development of this concept in our conditions has become the document Strategy of Digital Education until 2020, which elaborates the basic key areas for the development of informatics thinking in the conditions of teaching informatics subjects. So what is the situation in the area of information and acceptance of the planned change of the curriculum for the educational area of Information and Communication Technology from the point of view of teachers of informatics subjects at the 2nd level of primary schools and multi-year grammar schools? What are their views on the content of this planned change, which is one of the important components of promoting the concept of Computational thinking? We were looking for answers to these questions within the research, the course and results of which are presented in the presented article.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
19-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—