Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Support of Teacher's Work in the Field of Development of Computational Thinking through e-Learning Resources

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73595925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73595925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3345120.3352738" target="_blank" >https://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3345120.3352738</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3345120.3352738" target="_blank" >10.1145/3345120.3352738</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Support of Teacher's Work in the Field of Development of Computational Thinking through e-Learning Resources

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes some selected approaches related to the support of teacher’s work, which focuses on the development of computational thinking and the use of modern e-learning on-line resources. The article also deals with the design related to the research, which will be implemented in connection with these activities and will thus commit to the current professional discussion on the possibilities of development of computational thinking in connection with the Digital Education Strategy until 2020 and the upcoming reform of ICT curriculum in the Czech Republic. Web and mobile applications appear to be suitable e-learning resources for algorithm and programming studies that can contribute positively to the development of computational thinking. So far, however, no relevant research has described whether teachers or future teachers are familiar with these resources, whether they can use them, and whether they also meet their needs. We want to respond to all these facts in our research.

  • Název v anglickém jazyce

    Support of Teacher's Work in the Field of Development of Computational Thinking through e-Learning Resources

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes some selected approaches related to the support of teacher’s work, which focuses on the development of computational thinking and the use of modern e-learning on-line resources. The article also deals with the design related to the research, which will be implemented in connection with these activities and will thus commit to the current professional discussion on the possibilities of development of computational thinking in connection with the Digital Education Strategy until 2020 and the upcoming reform of ICT curriculum in the Czech Republic. Web and mobile applications appear to be suitable e-learning resources for algorithm and programming studies that can contribute positively to the development of computational thinking. So far, however, no relevant research has described whether teachers or future teachers are familiar with these resources, whether they can use them, and whether they also meet their needs. We want to respond to all these facts in our research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICEMT 2019 Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and Multimedia Technology

  • ISBN

    978-1-4503-7210-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    131-135

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Nagoya

  • Datum konání akce

    22. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku