Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implicit theories of critical thinking in teachers and future teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50002877" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50002877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002141" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002141</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.184" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.184</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implicit theories of critical thinking in teachers and future teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research is focused on finding the implicit theories of teachers and students in the teaching field in relation to the issue of critical thinking in education. The research purpose is to determine respondents' subjective opinions on what the concept of critical thinking include and how we can imagine a critically thinking child. The aim is also to discover whether Czech teachers and future teachers consider development of critical thinking in schools as desirable. Our own questionnaire and interview were used. Data was processed by a combination of quantitative and qualitative methods. Conclusions are that the critical thinking concept raises different ideas and opinions among respondents. These opinions also reflect whether the respondent was a student teacher or a teacher with experience, and also whether the respondent completed critical thinking course.

  • Název v anglickém jazyce

    Implicit theories of critical thinking in teachers and future teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Research is focused on finding the implicit theories of teachers and students in the teaching field in relation to the issue of critical thinking in education. The research purpose is to determine respondents' subjective opinions on what the concept of critical thinking include and how we can imagine a critically thinking child. The aim is also to discover whether Czech teachers and future teachers consider development of critical thinking in schools as desirable. Our own questionnaire and interview were used. Data was processed by a combination of quantitative and qualitative methods. Conclusions are that the critical thinking concept raises different ideas and opinions among respondents. These opinions also reflect whether the respondent was a student teacher or a teacher with experience, and also whether the respondent completed critical thinking course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    724-732

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kyrenia, Kypr

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800100