Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Today's students do (not) read

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599702" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0636" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0636</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0636" target="_blank" >10.21125/edulearn.2019.0636</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Today's students do (not) read

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, teachers often say their students do not read books. They have trouble motivating them to pick up a book and often the teachers in literature classes tend to struggle when it comes to their students enjoying reading. As part of our research, we conducted a questionnaire and distributed it to Czech students at the age 11-13 at a secondary school. We were trying to discover whether these students like reading, read regularly at home (and how many books they are able to read in some time period) and are able to identify with the characters in books. In this text, we share the information we discovered during our research and connect the data to the overall situation in education, specifically literature.

  • Název v anglickém jazyce

    Today's students do (not) read

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, teachers often say their students do not read books. They have trouble motivating them to pick up a book and often the teachers in literature classes tend to struggle when it comes to their students enjoying reading. As part of our research, we conducted a questionnaire and distributed it to Czech students at the age 11-13 at a secondary school. We were trying to discover whether these students like reading, read regularly at home (and how many books they are able to read in some time period) and are able to identify with the characters in books. In this text, we share the information we discovered during our research and connect the data to the overall situation in education, specifically literature.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2349-2355

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku