Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel a asistent ve společném vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599776" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.2445499-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.2445499-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.19.2445499-3" target="_blank" >10.5507/pdf.19.2445499-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel a asistent ve společném vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená publikace reaguje na výsledky kvantitativního výzkumu zkoumajícího postoje pedagogických pracovníků k vybraným aspektům společného vzdělávání (Michalík, Baslerová, Růžička et al., 2018). Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, analyzovat a následně deskribovat stávající stav povědomí pedagogických pracovníků České republiky ve vztahu ke vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, především jejich postoje, informovanost, potřeby, názory a hodnocení směrem k aktuální realitě dané platností novely školského zákona č. 82/2015 Sb., a to od data jeho účinnosti, tj. září 2016, kdy se změnily podmínky vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Celkový počet oslovených škol byl 8 244. Celkový počet respondentů, tj. pedagogických pracovníků, kteří dotazník vyplnili tak, aby mohl být do výzkumu zařazen, byl 2 467 osob. V knize je obsažena jedna teoretická kapitola, která popisuje profesi asistenta pedagoga. Další kapitoly jsou výzkumného charakteru. Jedná se o metodologická východiska, výsledky a diskuzi a závěry. K naplnění výzkumného cíle byl zvolen kvalitativní výzkumný přístup, který byl v rámci triangulace doplněn anketou. Hlavním cílem předkládané monografi e je tedy analýza specifi k vztahů asistenta a učitele na 1. stupni základních škol. Výzkumné šetření využívá kvalitativní metody sběru dat, a to formou polostrukturovaných interview. Tato metoda sběru dat byla aplikována na výzkumném vzorku 21 respondentů – učitelů a asistentů pedagoga, a to z každé kategorie. RESUMÉ 92 Toto šetření bylo v rámci metodologické triangulace doplněno anketou, v níž celkový počet respondentů činil 991 napříč školami v rámci České republiky. Výsledky výzkumu můžeme shrnout do následujících okruhů. Prvním z nich jsou vztahy učitelů a asistentů, které ovlivňuje jejich osobnostní profi l. Na tomto osobnostním profi lu se podílejí zkušenosti, vzdělání a osobní charakterové r ysy. Další okruh se týká komunikace. Výzkum ukázal, že existuje potřeba po efektivní a kvalitní komunikaci, a to nejen mezi učiteli a asistenty, ale také dalšími pracovníky, jako jsou výchovní poradci, školní psychologové či speciální pedagogové. V neposlední řadě je aktuální téma administrativy. Učitelé i asistenti jsou přehlceni administrativní zátěží, která podle nich ztěžuje proces výuky a komplikuje ho.

  • Název v anglickém jazyce

    teacher and assistant in inclusive education

  • Popis výsledku anglicky

    The present publication is based on the results of a quantitative research study exploring the attitudes of educational staff to selected aspects of joint education (Michalík, Baslerová, Růžička et al., 2018). The objective of the research was to identify, analyse and describe the current awareness of educational staff in the Czech Republic concerning the education of children, pupils and students with special educational needs. The research focused especially on their attitudes, needs, opinions, and assessments in the context of the applicable amendment to the Education Act No. 82/2015 Coll. The Act became eff ective on September 2016 and changed the conditions of the education of children, pupils and students with special educational needs. The total number of schools addressed was 8,244. The total number of respondents (educational staff ) who completed the questionnaire for the purposes of the study was 2,467. The book includes one theoretical chapter which describes the profession of assistant teacher. Other chapters are of researchbased. These chapters include the methodology, results, discussion, and conclusions. To achieve the research objective, the qualitative research approach was used and combined with a survey to ensure triangulation. The main objective of the present monograph is an analysis of the relationship between the teacher and assistant teacher in primary school. The research used qualitative data collection methods by means of semi-structured interviews. This method of data collection involved a research sample of 21 teachers and 21 assistant teachers. SUMMARY 94 For the purposes of methodological triangulation, the research also included a survey; the total number of respondents was 991 across schools in the Czech Republic. The results of the research cover the following areas. The fi rst area includes the relationship between the teacher and assistant teacher as aff ected by their personality profi le. The personality profi le is infl uenced by experience, education, and other character traits. The other area covers communication. The research study suggests that there is a need for eff ective and high-quality communication, not only between teachers and assistant teachers, but also other employees such as educational counsellors, school psychologists, and special education teachers. Last but not least, one of the topics that should be addressed is administration. Both teachers and assistant teachers are overwhelmed by administration, which according to their responses makes education more complicated

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5499-3

  • Počet stran knihy

    100

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy