Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza videozáznamu a jeho využití ve výuce studentů na vysoké škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600102" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >10.7441/vu.2019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza videozáznamu a jeho využití ve výuce studentů na vysoké škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Videostudie představují specifický výzkumný přístup, který mnohdy kombinuje tradiční postupy s metodologickými inovacemi. Na základě videozáznamu můžeme studentům přiblížit edukační realitu. Cílem příspěvku je seznámit s tvorbou a analýzou video záznamu a jeho následným využitím ve výuce u studentů Předškolní pedagogiky na vysokých školách. Hlavní metodou se stala analýza výsledků činnosti a s pořizováním videozáznamu jsme získávali kontextová data. Jedná se o informace o dítěti, které nám poslouží jako východisko pro následnou analýzu a vyhodnocení dat. Získaná data jsme následně rozkódovali. Součástí příspěvku je popis metodologie tvorby a zpracování videozáznamu. Dále se zaměřujeme na metodiku práce s videozáznamem a jeho využití jako vzdělávacího prostředku. V rámci výzkumu byly v mateřských školách provedeny videonahrávky, které byly zaměřeny na hru dítěte předškolního věku v posledním roce před vstupem do základní školy. Tyto video záznamy budou dále použity ve výuce studentů Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Video Recording and its Use in Teaching Students at the University

  • Popis výsledku anglicky

    Video studies of special research approaches that often combine traditional approaches with methodological innovations. Based on the video, you can get students closer to the educational reality. Try to publish and create a video and record its subsequent duty in teaching preschool education students at universities. The main method was to analyze the results of the activity and to obtain video recordings we obtained contextual data. There is information about the child, which will serve as a basis for subsequent analysis and evaluation of data. The obtained data were decoded. A part of the paper is a description of the methodology of creating and processing video recordings. Next, we focus on the methodology of working with video and its use as an educational facility. As a part of the research, the kindergartens proved video recordings that focused on pears before the last year before entering elementary schools. These videos capture your prospective students in kindergarten and preschool education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vysokoškolský učitel – vzdělávání, praktiky, pozice (sborník)

  • ISBN

    978-80-7454-918-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    125-132

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku