Analýza videozáznamu a jeho využití ve výuce studentů na vysoké škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600102" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019" target="_blank" >10.7441/vu.2019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza videozáznamu a jeho využití ve výuce studentů na vysoké škole
Popis výsledku v původním jazyce
Videostudie představují specifický výzkumný přístup, který mnohdy kombinuje tradiční postupy s metodologickými inovacemi. Na základě videozáznamu můžeme studentům přiblížit edukační realitu. Cílem příspěvku je seznámit s tvorbou a analýzou video záznamu a jeho následným využitím ve výuce u studentů Předškolní pedagogiky na vysokých školách. Hlavní metodou se stala analýza výsledků činnosti a s pořizováním videozáznamu jsme získávali kontextová data. Jedná se o informace o dítěti, které nám poslouží jako východisko pro následnou analýzu a vyhodnocení dat. Získaná data jsme následně rozkódovali. Součástí příspěvku je popis metodologie tvorby a zpracování videozáznamu. Dále se zaměřujeme na metodiku práce s videozáznamem a jeho využití jako vzdělávacího prostředku. V rámci výzkumu byly v mateřských školách provedeny videonahrávky, které byly zaměřeny na hru dítěte předškolního věku v posledním roce před vstupem do základní školy. Tyto video záznamy budou dále použity ve výuce studentů Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Video Recording and its Use in Teaching Students at the University
Popis výsledku anglicky
Video studies of special research approaches that often combine traditional approaches with methodological innovations. Based on the video, you can get students closer to the educational reality. Try to publish and create a video and record its subsequent duty in teaching preschool education students at universities. The main method was to analyze the results of the activity and to obtain video recordings we obtained contextual data. There is information about the child, which will serve as a basis for subsequent analysis and evaluation of data. The obtained data were decoded. A part of the paper is a description of the methodology of creating and processing video recordings. Next, we focus on the methodology of working with video and its use as an educational facility. As a part of the research, the kindergartens proved video recordings that focused on pears before the last year before entering elementary schools. These videos capture your prospective students in kindergarten and preschool education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vysokoškolský učitel – vzdělávání, praktiky, pozice (sborník)
ISBN
978-80-7454-918-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
125-132
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
11. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—