Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Friendship by the Point of Children ́s View at the Czech Kindergarten

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600163" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F15.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F15.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.15" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Friendship by the Point of Children ́s View at the Czech Kindergarten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    On 1 September 2016 an amendment to the Education Act came into effect which introduces an inclusive approach in schools. An alleged advantage is the support of socialization and personalization of intact children and those with special educational needs in the real school environment. This amendment changes the conditions of education (not only) in kindergartens. The objective of the paper is to present how children think about internalization in the content of the new conditions in Czech kindergartens. A qualitative research study was performed through an interview with 33 preschool children. This is the partial outcome of the research and these data are related to other parts of the research project – Reflection of researches (ICERI 2018, Seville, Spain), Love in the children’s life (ECCE 2018, Moscow, Russia), Structuring of internationalizating (ECE 2017, Brighton, UK). This paper was written as part of a grant project entitled Social aspects of inclusion in basic education in the context of international research (the research is part of an international project – Inclusive Education, No. 4401/11, Institute for Research and Development, Faculty of Education, Palacký University, Olomouc, Czech Republic).

  • Název v anglickém jazyce

    Friendship by the Point of Children ́s View at the Czech Kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    On 1 September 2016 an amendment to the Education Act came into effect which introduces an inclusive approach in schools. An alleged advantage is the support of socialization and personalization of intact children and those with special educational needs in the real school environment. This amendment changes the conditions of education (not only) in kindergartens. The objective of the paper is to present how children think about internalization in the content of the new conditions in Czech kindergartens. A qualitative research study was performed through an interview with 33 preschool children. This is the partial outcome of the research and these data are related to other parts of the research project – Reflection of researches (ICERI 2018, Seville, Spain), Love in the children’s life (ECCE 2018, Moscow, Russia), Structuring of internationalizating (ECE 2017, Brighton, UK). This paper was written as part of a grant project entitled Social aspects of inclusion in basic education in the context of international research (the research is part of an international project – Inclusive Education, No. 4401/11, Institute for Research and Development, Faculty of Education, Palacký University, Olomouc, Czech Republic).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    2357-1330

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    179-185

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku