Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reálná úroveň zkušeností s výukou algoritmizace a programování u učitelů informatických předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73596777" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73596777 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20673" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20673</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reálná úroveň zkušeností s výukou algoritmizace a programování u učitelů informatických předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Schopnost myslet jako informatik je jednou z důležitých kompetencí, které žákům umožňují další rozvoj a uplatnění nejen v informatických oborech, ale i v běžném životě. Tento stav je logickým důsledkem rozvoje společnosti, v níž informační a komunikační technologie hrají stále důležitější roli. Potřeba tohoto rozvoje se stálá stále palčivější a v dlouhodobější perspektivy navazuje na již zavedený koncept rozvoje informační gramotnosti, který je stále důležitý, nicméně v určitých oblastech již překonaný a je nutné jej revidovat či doplnit. Rozvoj a prosazování konceptu informatického myšlení je postaven na několika základních pilířích, přičemž jedním z nejdůležitějších je algoritmizace a programování. Nabízí se však otázka, zda učitelé informatických předmětů, kteří byli s ohledem na platná kurikula zaměřeni spíše na rozvoj digitální gramotnosti, jsou připraveni na implementaci této systémové změny. Na tuto otázku jsme hledali odpověď v rámci realizovaného výzkumu, jehož průběh a výsledky představuje předložená stať.

  • Název v anglickém jazyce

    The Real Level of Experience in Teaching Algorithms and Programming for IT Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to think as an IT engineer is one of the important competences that enable pupils to develop and apply themselves not only in the informatics fields, but also in everyday life. This is a logical consequence of the development of a society in which information and communication technologies play an increasingly important role. The need for this development is becoming increasingly acute and, in the longer term, follows the already established concept of information literacy development, which is still important but has already been overcome in certain areas and needs to be revised or supplemented. The development and promotion of the concept of IT thinking is based on several fundamental pillars, one of the most important being algorithmization and programming. However, the question arises as to whether IT subjects who were more focused on developing digital literacy with respect to valid curricula are ready to implement this systemic change. We were looking for an answer to this question within the framework of our research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    11-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-45632548789