Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pragmatická jazyková rovina u dětí předškolního a mladšího školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf" target="_blank" >https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pragmatická jazyková rovina u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pragmatická jazyková rovina představuje jednu ze čtyř jazykových rovin. Vedle této roviny hovoříme také o foneticko-fonologické, lexikálně-sémantické a morfologicko-syntaktické jazykové rovině. Pragmatická jazyková rovina představuje schopnost vyjádřit rozličné komunikační záměry. Těmi může být schopnost požádat o něco, vyjádřit své postoje a emoce, schopnost vést dialog a spontánně vyprávět. V současnosti se pragmatická jazyková rovina dostává do popředí zájmu logopedů především z důvodu vzrůstajícího tlaku společnosti na sociální kompetence a konverzační dovednosti jedince v edukačním i profesním prostředí. Příspěvek hodnotí schopnosti 9 jedinců předškolního a mladšího školního věku bez diagnostikované poruchy autistického spektra (u některých je přítomna artikulační porucha) a stejného počtu dětí stejné věkové kategorie s přidělenou diagnózou poruchy autistického spektra.

  • Název v anglickém jazyce

    Pragmatic Language Level in Preschool and Younger School-Aged Children

  • Popis výsledku anglicky

    Pragmatic language level presents one of four language levels. Currently the focus of speech therapist is not only on phonetics and phonology, morphology and syntax, lexical and semantics, but primarily on the pragmatic level of language. Pragmatics of language means a social language and use of a language for different purposes (greeting, maintaining conversation, informing somebody about something, etc.), adaptation of language (according to the needs of the listener, situation, etc.) and observing the rules of narration and conversation. The contribution reveals ability of 9 kids in preschool and younger school age without the diagnosis of Autism Spectrum Disorder (some of them have articulation disorder) and the same number of kids in preschool and younger school aged children with diagnosis of Autism Spectrum Disorder.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5731-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    127-132

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    3. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku