Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601737" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://imuza.upol.cz/publikace/Polinek-Teatroterapeuticke.pdf" target="_blank" >https://imuza.upol.cz/publikace/Polinek-Teatroterapeuticke.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456683" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456683</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace má za cíl inspirovat pedagogy (nejen) v rámci ZUŠ k využívání metod a principů expresivních terapií v divadelní tvorbě s žáky. Dále je na základě výzkumů pojednáno o specifickém divadle jako o uměleckém přístupu, který, právě skrze divadelní tvorbu herců s postižením, zkvalitňuje a rozšiřuje divadelní umění jako takové. Publikace se dále zabývá skazkoterapií, tedy přístupem, který využívá pohádkové metafory v rámci léčby a ukazuje tak možnosti jejich využití ve výuce na základních uměleckých školách. Se stejným záměrem je pojednáno o fenoménu příběhu v souvislosti s uměním a poznáním. Publikace se také zaměřuje na specifika vzdělávání žáků s PAS a syndromem ADHD a na naplňování základních psychických potřeb.
Název v anglickém jazyce
Theatro-therapeutical and fairytale-therapeutical attitudes for drama and literature courses
Popis výsledku anglicky
The monograph Theatro-therapeutical and fairytale-therapeutical attitudes for drama and literature courses aims to inspire teachers working in field of primary schools of art and others to use methods and principles of expressive therapy in theatrical work with pupils. Moreover, basing on various studies, it presents inclusive theatre as an artistic attitude, which – throughout theatrical work with actors suffering from given disability – improves and enriches theatrical art per se. Monograph thus perceives inclusivity in theatrical art as a positive and desirable phenomenon. The monograph works with term „skazkotherapy“ as well, thus attitude, which uses fairy-tale like metaphors as an therapeutical instrument, showing the possibilites of its use in work with pupils in primary schools of art. With the same intention it ponders the role of a story in relation to art and cognition. Monograph is based on empirical experience of the authors and their unique approaches and methods of theatrical work with individuals suffering from disability. Its main focus in this field is problem of educating pupils with ASD and ADHD syndrome, where majority of problematic behavior complicating their inclusion in nurture-educational process is to be found, and fulfilling their mental needs via methods of expressive-formative attitudes.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5748-2
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—