Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601737" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://imuza.upol.cz/publikace/Polinek-Teatroterapeuticke.pdf" target="_blank" >https://imuza.upol.cz/publikace/Polinek-Teatroterapeuticke.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456683" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456683</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace má za cíl inspirovat pedagogy (nejen) v rámci ZUŠ k využívání metod a principů expresivních terapií v divadelní tvorbě s žáky. Dále je na základě výzkumů pojednáno o specifickém divadle jako o uměleckém přístupu, který, právě skrze divadelní tvorbu herců s postižením, zkvalitňuje a rozšiřuje divadelní umění jako takové. Publikace se dále zabývá skazkoterapií, tedy přístupem, který využívá pohádkové metafory v rámci léčby a ukazuje tak možnosti jejich využití ve výuce na základních uměleckých školách. Se stejným záměrem je pojednáno o fenoménu příběhu v souvislosti s uměním a poznáním. Publikace se také zaměřuje na specifika vzdělávání žáků s PAS a syndromem ADHD a na naplňování základních psychických potřeb.

  • Název v anglickém jazyce

    Theatro-therapeutical and fairytale-therapeutical attitudes for drama and literature courses

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph Theatro-therapeutical and fairytale-therapeutical attitudes for drama and literature courses aims to inspire teachers working in field of primary schools of art and others to use methods and principles of expressive therapy in theatrical work with pupils. Moreover, basing on various studies, it presents inclusive theatre as an artistic attitude, which – throughout theatrical work with actors suffering from given disability – improves and enriches theatrical art per se. Monograph thus perceives inclusivity in theatrical art as a positive and desirable phenomenon. The monograph works with term „skazkotherapy“ as well, thus attitude, which uses fairy-tale like metaphors as an therapeutical instrument, showing the possibilites of its use in work with pupils in primary schools of art. With the same intention it ponders the role of a story in relation to art and cognition. Monograph is based on empirical experience of the authors and their unique approaches and methods of theatrical work with individuals suffering from disability. Its main focus in this field is problem of educating pupils with ASD and ADHD syndrome, where majority of problematic behavior complicating their inclusion in nurture-educational process is to be found, and fulfilling their mental needs via methods of expressive-formative attitudes.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5748-2

  • Počet stran knihy

    106

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy