Hodnotová výchova – její vývoj a pojetí v americkém a anglosaském prostředí z perspektivy současného školství - přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603805" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603805 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2020/1/article.php?id=3" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2020/1/article.php?id=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotová výchova – její vývoj a pojetí v americkém a anglosaském prostředí z perspektivy současného školství - přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie přináší informace o kořenech, historii, vývoji i současném pojetí hodnotové výchovy v americkém a anglosaském světě, na které nahlížíme z perspektivy současného školství. Pro práci s informačními zdroji a prameny jsme zvolili integrační přístup. Poukazujeme na skutečnost, že výchova k hodnotám bývá podmíněna zájmy dané společnosti, které postupně proměňují. K těmto zájmům se přidává i vliv prostředí a životních okolností. Současné pojetí hodnotové výchovy zdůrazňuje, že před moralizováním a působením dílčími krátkodobými aktivitami (programy) je třeba upřednostnit dlouhodobé působení, v němž mohou hrát důležitou roli školy. Zaměřujeme se proto také na praktickou aplikaci hodnotové výchovy v současném školství a představujeme konkrétní programy pro její rozvoj a podporu. Zároveň poukazujeme na úskalí, jimž je tato oblast vystavena jak při implementaci do výuky, tak také při realizaci výzkumů ověřujících její reálnou efektivitu.
Název v anglickém jazyce
Character education – its changes and understanding in today’s primary and secondary schools in the USA and Anglo-Saxon context - integrative review
Popis výsledku anglicky
Our integrative review summarizes the knowledge connected to character education. We offer the information about its roots and history, development, purpose, and today’s conception, and focus especially on the USA and Anglo-Saxon countries because they have a long tradition of applying character education in their schools. We work mostly with foreign sources, both theoretical and empirical. For our work, we chose the integrative approach. We pinpoint the fact that character education is closely connected to the interests of the country and that those change with time. The interests are accompanied by the influence of the environment and the life conditions. Today’s approach to character education stresses the importance of longitudinal work with values rather than short-term activities (programmes) of schools. We focus on the practical application of character education at schools today and present some programs that try to combine character education with subjects at schools. We also point out some negatives that are connected to character education, especially when it comes to teaching at school or conducting a research in this area.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
34-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—