Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užitečné služby školních informačních systémů a vzdělávacích platforem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611899" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didmattech.inf.elte.hu/wp-content/uploads/2021/11/Didmattech2021_Proceedings_XXXIV_isbn9789634894131_20211129.pdf" target="_blank" >http://didmattech.inf.elte.hu/wp-content/uploads/2021/11/Didmattech2021_Proceedings_XXXIV_isbn9789634894131_20211129.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užitečné služby školních informačních systémů a vzdělávacích platforem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době jsou digitální technologie nedílnou a přirozenou součástí každodenního života. Dnešní žáci i učitelé běžně využívají digitální technologie nejen ve výuce. Digitální technologie učitelé využívají na všech stupních škol, tj. ve školách mateřských, zá-kladních, středních i vysokých. Využívají je k administrativní práci, k přípravě na výuku, ve výuce i k archivaci výsledků vzdělávání, ke komunikaci s veřejností, zejména se žáky a rodiči. Příspěvek se zabývá přehledem a popisem různých informačních sys-témů, které jsou nejčastěji využívané ve školách v České republice. Hlavní pozornost je věnována jejich srovnání, užitečnosti a využití, včetně konkrétních příkladů. Potřeba využívání informačních systémů a online vzdělávacích portálů vzrostla především v období pandemie COVID. Článek obsahuje přehled volně dostupných zdrojů, které tyto informace nabízejí. V článku se zaměřujeme na konkrétní soubory zajímavých zdrojů se vzdělávacím obsahem, souhrnem pedagogických zásad online vzdělávání a tipy na platformy, ve kterých můžeme online výuku realizovat. Práce je zaměřena na využívání vzdělávacích portálů při prezenční i distančních výuce na základě našich zkušeností.

  • Název v anglickém jazyce

    Useful Services of School Information Systems and Educational Platforms

  • Popis výsledku anglicky

    Today, digital technologies are an integral and natural part of everyday life. Today&apos;s students and teachers commonly use digital technology not only in teaching. Teachers use digital technologies at all levels of schools, ie kindergartens, primary, secondary and tertiary schools. They use them for administrative work, for preparation of teaching, in teaching and for archiving educational results, for communication with the public, especially with pupils and parents. The paper deals with an overview and description of various informa-tion systems that are most often used at schools in the Czech Republic. The main attention is paid to their comparison, usefulness and use, including specific examples. The need of using information systems and online educational portals increased especially during the COVID pandemic. The article provides an overview of freely available resources that offer this information. In this article, we focus on specific sets of interesting resources with educational content, a summary of pedagogical principles of online education and tips on platforms in which we can implement online teaching. The work is focused on the use of educational portals in full-time and distance learning based on our experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference

  • ISBN

    978-963-489-413-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    179-191

  • Název nakladatele

    Eötvös Loránd University

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    2. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku