Technická výchova a gender na základní škole pohledem budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604423" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=20816</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technická výchova a gender na základní škole pohledem budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Současné období je v oblasti vzdělávání v České republice dobou mnoha změn. Revize Rámcových vzdělávacích programů se dotýkají mnoha oblastí, včetně technické výchovy. Ta by měla na základní škole nabýt podoby nové vzdělávací oblasti Člověk a technika. V kontextu aktuálního dění prezentujeme dílčí výsledky výzkumné sondy zaměřené na zkušenosti a preference budoucích učitelů týkající se realizace technické výchovy na základní škole. Prostřednictvím výsledků výzkumné sondy poukazujeme na oblasti, na které je třeba se zaměřit v pregraduální přípravě učitelů a podpořit tak kvalitu technického vzdělávání v souladu s plánovanými inovacemi.
Název v anglickém jazyce
Technical education and gender at primary school from the perspective of future students
Popis výsledku anglicky
The education area in the Czech Republic is currently undergoing many changes. Revisions of the Framework Education Programs cover many areas, including technical education. The latter should newly take the form of an educational area Man and Technology at primary schools. In the light of recent events, we hereby present partial results of a research probe focused on the experience and preferences of future teachers regarding the implementation of technical education at primary schools. By means of the results gained from the research, we point out the areas which should be focused on within the framework of undergraduate teacher training, and thus support the quality of technical education in accordance with the planned innovations.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
30-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—