Crafts Creativity and its development from the primary school teachers´ perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615856" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615856 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1202/papers/A_castkova.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1202/papers/A_castkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/12022631" target="_blank" >10.33543/12022631</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crafts Creativity and its development from the primary school teachers´ perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Education in Czech Republic has recently undergone considerable changes. Emphasis is placed on the development of individuality, personality qualities, and competencies of pupils and students. Creativity has become an essential quality of modern man and it is proclaimed across many areas of human activity, being defined in various ways depending on the application of creative aspects. The area which we deal with in more detail in the article is creativity in technical education. In the context of current events in the field of educational policy in the Czech Republic, we present partial results of a research probe of a qualitative nature focused on identifying key elements of educational strategies of primary school teachers in the implementation of creative technical activities at primary school.
Název v anglickém jazyce
Crafts Creativity and its development from the primary school teachers´ perspective
Popis výsledku anglicky
Education in Czech Republic has recently undergone considerable changes. Emphasis is placed on the development of individuality, personality qualities, and competencies of pupils and students. Creativity has become an essential quality of modern man and it is proclaimed across many areas of human activity, being defined in various ways depending on the application of creative aspects. The area which we deal with in more detail in the article is creativity in technical education. In the context of current events in the field of educational policy in the Czech Republic, we present partial results of a research probe of a qualitative nature focused on identifying key elements of educational strategies of primary school teachers in the implementation of creative technical activities at primary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000535" target="_blank" >TL03000535: Vývoj systému podpory implementace inovativní koncepce technického vzdělávání na základních školách v České republice.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
2464-6733
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
26-31
Kód UT WoS článku
000921624200004
EID výsledku v databázi Scopus
—