Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crafts Creativity and its development from the primary school teachers´ perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615856" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1202/papers/A_castkova.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1202/papers/A_castkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/12022631" target="_blank" >10.33543/12022631</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crafts Creativity and its development from the primary school teachers´ perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education in Czech Republic has recently undergone considerable changes. Emphasis is placed on the development of individuality, personality qualities, and competencies of pupils and students. Creativity has become an essential quality of modern man and it is proclaimed across many areas of human activity, being defined in various ways depending on the application of creative aspects. The area which we deal with in more detail in the article is creativity in technical education. In the context of current events in the field of educational policy in the Czech Republic, we present partial results of a research probe of a qualitative nature focused on identifying key elements of educational strategies of primary school teachers in the implementation of creative technical activities at primary school.

  • Název v anglickém jazyce

    Crafts Creativity and its development from the primary school teachers´ perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Education in Czech Republic has recently undergone considerable changes. Emphasis is placed on the development of individuality, personality qualities, and competencies of pupils and students. Creativity has become an essential quality of modern man and it is proclaimed across many areas of human activity, being defined in various ways depending on the application of creative aspects. The area which we deal with in more detail in the article is creativity in technical education. In the context of current events in the field of educational policy in the Czech Republic, we present partial results of a research probe of a qualitative nature focused on identifying key elements of educational strategies of primary school teachers in the implementation of creative technical activities at primary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000535" target="_blank" >TL03000535: Vývoj systému podpory implementace inovativní koncepce technického vzdělávání na základních školách v České republice.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    26-31

  • Kód UT WoS článku

    000921624200004

  • EID výsledku v databázi Scopus