How Future Teachers Support the Development of Reading Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184319" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184319</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How Future Teachers Support the Development of Reading Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
In the course of their study, elementary education students become familiar with various strategies supporting reading literacy development. They should apply these strategies in their reading books to demonstrate how the texts and their use can affect the reading literacy level of individual pupils. This paper provides an analysis of the most widely used authors and books, and it highlights the application of strategies that develop reading literacy.
Název v anglickém jazyce
How Future Teachers Support the Development of Reading Literacy
Popis výsledku anglicky
In the course of their study, elementary education students become familiar with various strategies supporting reading literacy development. They should apply these strategies in their reading books to demonstrate how the texts and their use can affect the reading literacy level of individual pupils. This paper provides an analysis of the most widely used authors and books, and it highlights the application of strategies that develop reading literacy.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—