Zjišťování míry úrovně čtenářské gramotnosti v elementárním čtení a psaní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604683" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2020/08/Sbornik-2018-online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zjišťování míry úrovně čtenářské gramotnosti v elementárním čtení a psaní
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představení obsahu tezí disertační práce, informovat o zamýšlených krocích a plánovaném výzkumu. V příspěvku budou uvedeny základní teoretické poznatky. Dále bude stručně shrnut aktuální stav dané problematiky. Zvolený výzkumný design bude smíšený. Ve výzkumu bude použita kombinace metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Budeme vycházet ze skutečnosti, že se v českých školách uplatňují principy analyticko-syntetické a genetické metody. Nyní bychom chtěli zjistit, zda metoda použitá při nácviku elementárního čtení a psaní ovlivňuje čtenářskou gramotnost žáků i na konci druhé třídy ZŠ.
Název v anglickém jazyce
The Detection of Reading Literacy Level of Elementary Reading and Writing
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce my doctoral thesis and to inform about the intended procedures and planned research. The basic theoretical knowledge will be presented. The present situation of the problematics will be briefly summarized. Chosen research design will be a mixed-method. A quantitative and qualitative combination of methods will be used. We will follow on the fact that at the Czech schools there are applied princips of analytic-synthetic and genetic methods to find out if the method used for teaching elementary reading and writing affects the reading literacy of pupils at the end of second grade.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost
ISBN
978-80-244-5682-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"21 "- 27
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—