Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Technology on Reading Literacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013609" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.futureacademy.org.uk/publication/EpSBS/8thICEEPSY2017FacultyOfMedicineOfPortoUniversityCIMFMUP" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/publication/EpSBS/8thICEEPSY2017FacultyOfMedicineOfPortoUniversityCIMFMUP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.31" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.31</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Technology on Reading Literacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of a research team from the Faculty of Education, University of Hradec Králové in the Czech Republic. It lists the most common methods used to teach reading in primary schools (the analytical synthetic method, the genetic method and the Sfumato flowing reading method). It presents results of a pilot research focused mostly on reading comprehension in pupils from the second year of primary schools. During this period pupils’ reading technique becomes automated, which provides space for them to focus more on reading comprehension (text’s elaboration). The testing took place in the school year 2016/17 and focused on quantitative and qualitative parameters of reading performance of 2nd year pupils taught by different methods. The contribution tries to identify the most effective teaching method from the perspective of reading comprehension. General conclusions cannot be drawn from the obtained data. The text in the test was newly implemented (it has not been investigated in the Czech Republic so far) with the use of silent reading, loud reading and listening and the effect of the three different modes on reading comprehension was observed. The research clearly shows that children undertstand text the most when they do not read it themselves but listen to it instead.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Technology on Reading Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of a research team from the Faculty of Education, University of Hradec Králové in the Czech Republic. It lists the most common methods used to teach reading in primary schools (the analytical synthetic method, the genetic method and the Sfumato flowing reading method). It presents results of a pilot research focused mostly on reading comprehension in pupils from the second year of primary schools. During this period pupils’ reading technique becomes automated, which provides space for them to focus more on reading comprehension (text’s elaboration). The testing took place in the school year 2016/17 and focused on quantitative and qualitative parameters of reading performance of 2nd year pupils taught by different methods. The contribution tries to identify the most effective teaching method from the perspective of reading comprehension. General conclusions cannot be drawn from the obtained data. The text in the test was newly implemented (it has not been investigated in the Czech Republic so far) with the use of silent reading, loud reading and listening and the effect of the three different modes on reading comprehension was observed. The research clearly shows that children undertstand text the most when they do not read it themselves but listen to it instead.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    333-345

  • Název nakladatele

    Zafer Bekirogullari, Melis Y. Minas &amp; Roslind X. Thambusamy

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto, Portugalsko

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000431390200031