Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

READING SKILLS IN RELATION TO THE READING PRACTICE METHODS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015234" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F47.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F47.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.47" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.47</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    READING SKILLS IN RELATION TO THE READING PRACTICE METHODS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper of the research team deals with a topic of reading comprehension relating to the method of reading practice in the period of so called early literacy reading. It introduces with reading methods used in school practice in the Czech Republic. The aim of the research are results focused on qualitative readers’ performance parameters, i.e. way of reading and comprehension of pupils at the end of 1st and 2nd year of primary school taught by different reading methods. The research is based on the years 2016 – 2017, where in addition to loud reading, silent reading and listening texts were used. The questionnaire is focused on readers’ reading skills self-assessment. We build on research findings published in a scientific article of our two year research Reading Literacy and Methods of Improving Reading (Košek Bartošová et al., 2016). From the interesting results obtained, it is impossible to define general conclusions precisely, what the most effective method is, but it can show an insight into the given issue.

  • Název v anglickém jazyce

    READING SKILLS IN RELATION TO THE READING PRACTICE METHODS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper of the research team deals with a topic of reading comprehension relating to the method of reading practice in the period of so called early literacy reading. It introduces with reading methods used in school practice in the Czech Republic. The aim of the research are results focused on qualitative readers’ performance parameters, i.e. way of reading and comprehension of pupils at the end of 1st and 2nd year of primary school taught by different reading methods. The research is based on the years 2016 – 2017, where in addition to loud reading, silent reading and listening texts were used. The questionnaire is focused on readers’ reading skills self-assessment. We build on research findings published in a scientific article of our two year research Reading Literacy and Methods of Improving Reading (Košek Bartošová et al., 2016). From the interesting results obtained, it is impossible to define general conclusions precisely, what the most effective method is, but it can show an insight into the given issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European proceedings of Social and behavioural sciences (icSEP 2018)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    494-502

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Athény

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000527803500041