Užitečné e-zdroje pro výuku matematiky očima studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605479" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0007_uzitecne_e-zdroje_pro_vyuku_matematiky_ocima_studentu_ucitelstvi.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0007_uzitecne_e-zdroje_pro_vyuku_matematiky_ocima_studentu_ucitelstvi.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.018" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užitečné e-zdroje pro výuku matematiky očima studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Současná situace vzhledem k pandemii Covid-19 ukázala, že je třeba, aby se studenti učitelství orientovali v současných dostupných elektronických zdrojích, které jim usnadní vlastní studium a současně mají požadovaný didaktický potenciál pro využití ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Také v souvislosti s požadavkem na zvyšování digitální gramotnosti žáků v rámci revizí kurikulární dokumentů je žádoucí, aby byl u studentů budován pozitivní vztah k digitálním technologiím. Článek tedy teoreticky vychází z principů otevřeného vzdělávání (Open Education - OE) podporující volné šíření vědomostí, informací a vědeckých poznatků, které díky internetu rychle, bezplatně a bez hranic mohou využívat učitelé při své výuce. V článku jsou reflektovány vzdělávací objekty pro výuku matematiky očima budoucích učitelů, které zahrnují digitální obsah, přičemž forma obsahu může být textová, multimediální, dále může obsahovat programové nástroje anebo samotné výukové aplikace.
Název v anglickém jazyce
Useful e-resources for teaching mathematics from the students´ view
Popis výsledku anglicky
The current situation due to the COVID-19 pandemic has shown the need for teaching students to be familiar with the currently available electronic resources that will facilitate their self-study and at the same time have the required didactic potential for the use of distance learning. Also in connection with the requirement to increase the digital literacy of students in revisions of curricular documents, students should build a positive relationship with digital technologies. The paper is based on the principles of Open Education (OE) supporting the free dissemination of knowledge which, thanks to the internet, can be used quickly, free of charge, and without borders by teachers all over the world. The paper reflects educational objects for learning mathematics through the eyes of future teachers, which include digital content, while the form of content can be textual, multimedia, it can also contain software tools or teaching applications themselves.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
55-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—