Návrh inovací školních vzdělávacích programů dětských domovů v kontextu rozvoje kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605669" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202003-0006_navrh-inovaci-skolnich-vzdelavacich-programu-detskych-domovu-v-kontextu-rozvoje-kompetenci-dospivajicich-pro-sa.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202003-0006_navrh-inovaci-skolnich-vzdelavacich-programu-detskych-domovu-v-kontextu-rozvoje-kompetenci-dospivajicich-pro-sa.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2020.013" target="_blank" >10.5507/epd.2020.013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh inovací školních vzdělávacích programů dětských domovů v kontextu rozvoje kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá procesem začleňování jedinců, kteří opouštějí dětské domovy, do společnosti. Na tuto problematiku nazírá v kontextu její zapracovanosti ve školních vzdělávacích programech (ŠVP) dětských domovů s ohledem na stanovené edukační cíle zaměřené na rozvoj kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD. Text vychází z předpokladu, že sledovaná oblast je z hlediska zpracování v ŠVP dětských domovů nejednotně a nedostatečně uchopena. V mnoha ohledech uvedené kompetence neodpovídají potřebám dospívajících a jejich skutečnému osvojení v rámci života v dětském domově. Hlavním cílem příspěvku je na základě dostupných poznatků o obsahu a cílech ŠVP DD koncipovat návrh inovací, které by mohly v co největší míře reflektovat hlavní poslání dětských domovů, kterým je úspěšná sociální inkluze jedinců do společnosti po odchodu do samostatného života.
Název v anglickém jazyce
Proposal of innovations of school educational programs of children's homes in the context of development of competencies of adolescents for independent living after leaving the children's home
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the process of integrating individuals leaving children's homes into society. He views this issue in the context of its incorporation in school educational programs (SEP) of children's homes with regard to the set educational goals aimed at developing the competencies of adolescents for independent living after leaving the children's home. The text is based on the assumption that the monitored area is inconsistently and insufficiently grasped in terms of processing in the SEP of children's homes. In many respects, these competencies do not meet the needs of adolescents and their actual adoption in the life of an orphanage. The main goal of the paper is based on available knowledge about the content and goals of SEP DD to design a proposal for innovations that could reflect as much as possible the main mission of children's homes, which is the successful social inclusion of individuals in society after leaving for independent living.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
80-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—