Spatial Art in the Context of Online Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606295" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.youtube.com/watch?list=TLGG6PnR23gsg1MyODAyMjAyMQ&v=tgPpXZzbpPI&feature=emb_logo" target="_blank" >https://www.youtube.com/watch?list=TLGG6PnR23gsg1MyODAyMjAyMQ&v=tgPpXZzbpPI&feature=emb_logo</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spatial Art in the Context of Online Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses the benefits of online education in the field of spatial art, and describes its considerable pitfalls. It focuses on creating a lecture as a document – a stand-alone ‘living’ file – a video that is always accessible and that combines elements of visual communication and visual language. The teacher views the emerging document from the perspective of the interpretation of the static and moving image. In the lecture as a documentary, the teacher – creator consciously works with mise-en-scène, montage and editing, sound and music and narration with the help of a moving image editing program. The paper compares the way of developing a classic lecture and a lecture as a separate document in the form of a video.
Název v anglickém jazyce
Spatial Art in the Context of Online Education
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the benefits of online education in the field of spatial art, and describes its considerable pitfalls. It focuses on creating a lecture as a document – a stand-alone ‘living’ file – a video that is always accessible and that combines elements of visual communication and visual language. The teacher views the emerging document from the perspective of the interpretation of the static and moving image. In the lecture as a documentary, the teacher – creator consciously works with mise-en-scène, montage and editing, sound and music and narration with the help of a moving image editing program. The paper compares the way of developing a classic lecture and a lecture as a separate document in the form of a video.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—