Ročník studia jako možný předpoklad akademické úspěšnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605063" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://konferenceksv.upol.cz/" target="_blank" >http://konferenceksv.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ročník studia jako možný předpoklad akademické úspěšnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá akademickou úspěšností studentů pedagogických fakult. Akademická úspěšnost je pojem, který je obtížně vymezitelný, ale lze jej vyjádřit jako schopnost studenta dosáhnout studijních cílů a vyrovnat se s překážkami a těžkostmi, se kterými se setká. Studium na vysoké škole přináší řadu změn a obtížných situací. Za první z nich lze považovat přechod ze sekundárního do terciárního vzdělávání, kdy se student musí zvládnout poměrně rychle zadaptovat na nové prostředí a kolektiv a současně zvládat všechny studijní požadavky. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda se s přibývajícími zkušenostmi na vysoké škole zvyšuje akademická úspěšnost studentů, tedy jestli se liší akademická úspěšnost studenta prvního ročníku v porovnání s ročníky vyššími.
Název v anglickém jazyce
Year of study as a possible predictor of academic achievement
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the academic achievement of students of pedagogical faculties. Academic achievement is a concept that is difficult to define, but it can be expressed as the student’s ability to achieve study goals and cope with the obstacles and difficulties he encounters. Studying at a university brings a number of changes and difficult situations. The first of them can be considered the transition from secondary to tertiary education, where the student must be able to adapt relatively quickly to the new environment and the schoolmates and at the same time manage all study requirements. The aim of the research survey is to find out whether the academic achievement of students increases with increasing experience at the university, ie whether the academic achievement of a first -year student differs in comparison with higher years.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník IX. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd
ISBN
978-80-278-0006-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
159-168
Název nakladatele
Epocha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
16. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—