Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605536" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185422" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185422</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná empirická studie je realizována v biografickém designu na pozadí životního příběhu. Cílem studie je ověřit, zda v životním příběhu učitele najdeme odkazy o jevu profesní přesvědčení a ve kterých kritických bodech profesní života se u učitelů formuje a projevuje. Výzkum je prováděn kvalitativně a je součástí dlouhodobého výzkumného záměru s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů. Pro tuto studii byly vybrány dva extrémní případy, učitelka, která zůstává v povolání s nadšením, učitel, který opustil profese po roce. Ukazuje se, že kritické body jejich profesního životního příběhu ve vztahu ke generování profesního přesvědčení jsou identické, i když se nedemonstrují ve stejné kvalitě.
Název v anglickém jazyce
Professional Beliefs in the Life Story of a Beginning Teacher
Popis výsledku anglicky
The submitted study is carried out in a biographical design against the backdrop of a life story. The aim of the study is to verify whether in the life story of the teacher we find references to the phenomenon of professional beliefs and in which critical points of professional life is formed and manifested. The research is carried out in qualitative design and is part of a longitudinal research plan entitled Selected aspects of formation of professional beliefs of beginning teachers. Two extreme cases were selected for this study, a teacher who remains in the profession with enthusiasm a teacher who left the profession after a year. It turns out that the critical points of their professional life story, in relation to the generation of professional beliefs, are identical, although not reflected in the same quality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Edukácia
ISBN
—
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
129-134
Název nakladatele
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
15. 7. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—