Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605536" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185422" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185422</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná empirická studie je realizována v biografickém designu na pozadí životního příběhu. Cílem studie je ověřit, zda v životním příběhu učitele najdeme odkazy o jevu profesní přesvědčení a ve kterých kritických bodech profesní života se u učitelů formuje a projevuje. Výzkum je prováděn kvalitativně a je součástí dlouhodobého výzkumného záměru s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů. Pro tuto studii byly vybrány dva extrémní případy, učitelka, která zůstává v povolání s nadšením, učitel, který opustil profese po roce. Ukazuje se, že kritické body jejich profesního životního příběhu ve vztahu ke generování profesního přesvědčení jsou identické, i když se nedemonstrují ve stejné kvalitě.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Beliefs in the Life Story of a Beginning Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted study is carried out in a biographical design against the backdrop of a life story. The aim of the study is to verify whether in the life story of the teacher we find references to the phenomenon of professional beliefs and in which critical points of professional life is formed and manifested. The research is carried out in qualitative design and is part of a longitudinal research plan entitled Selected aspects of formation of professional beliefs of beginning teachers. Two extreme cases were selected for this study, a teacher who remains in the profession with enthusiasm a teacher who left the profession after a year. It turns out that the critical points of their professional life story, in relation to the generation of professional beliefs, are identical, although not reflected in the same quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Edukácia

  • ISBN

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    129-134

  • Název nakladatele

    Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    15. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku