Nazální a orální respirace v logopedické péči a v kontextu adenotomie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605903" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://casopis.aklcr.cz/pdfs/lkl/2021/01/12.pdf" target="_blank" >https://casopis.aklcr.cz/pdfs/lkl/2021/01/12.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36833/lkl.2021.002" target="_blank" >10.36833/lkl.2021.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nazální a orální respirace v logopedické péči a v kontextu adenotomie
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje důležitost sledování způsobu dýchání u dětí (nejčastěji předškolního věku), s důrazem na brániční nazální respiraci v logopedické péči; zaměřuje se podrobně na důsledky neadekvátní dlouhodobé a zafixované orální respirace, včetně přesahů do různých vědních oborů a v kontextu hlubších souvislostí. Dále přináší shrnutí dílčích dosavadních zjištění v oblasti přístupu nejbližšího okolí dítěte (zejména rodičů). V závěru nastiňuje další možný vývoj tématu a oblasti, které by mohly při hlubším bádání přinést nový pohled na problematiku s cílem co nejefektivněji zabránit negativním dopadům, či zatěžujícím řešením, náročným pro dítě raného věku.
Název v anglickém jazyce
The Nasal and Oral Respiration in Speech – Language Therapy in the Context of Adenotomy
Popis výsledku anglicky
The paper describes the importance of monitoring the way of breathing in children (mostly preschool age), with emphasis on diaphragmatic nasal respiration in speech – language therapy; it focuses in detail on the consequences of inadequate long-term and fixed oral respiration, including overlaps into various disciplines and in the context of deeper contexts. It also summarizes some of the existing findings in the area of access of the child's immediate surroundings and especially parents to this topic and focusing on their awareness. In conclusion, it outlines further possible development of the topic and area, which could provide a deeper insight into the issue in order to prevent the negative impacts or burdensome solutions that are difficult for an early age child.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy klinické logopedie
ISSN
2570-6179
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
67-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—