Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktivizační metody přispívající k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků na prvním stupni českých základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605956" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktivizační metody přispívající k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků na prvním stupni českých základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se zaměříme na využití aktivizačních metod ve výuce na prvním stupni českých základních škol. Smyslem zavádění aktivizačních metod do škol je vést žáky k vyšší participaci ve výuce. Díky těmto metodám získává žák aktivnější kompetence v oblasti gramotností. Žáci si rychleji a trvaleji osvojují poznatky tím, že se aktivně zapojí do vyučování. Cílem příspěvku je zjistit prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (analýza příprav učitelů, přímého pozorování a rozhovorem s učiteli v rámci kvalitativního výzkumu), zda učitelé znají a využívají v současných českých základních školách aktivizační metody, které rozvíjí čtenářskou gramotnost ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Activating teaching methods which contribute to the development of the reading literacy of pupils at the Czech elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    In this article we will focus on the application of the activating methods to the classes of the Czech elementary schools. The purpose of the application of these methods is to lead the pupils to a higher participation in the lessons. Thanks to these methods pupils gain more active competencies in the field of the reading literacy. The aim of this article is to find out by means of qualitative research methods (analysis of preparation documents of teachers for their lessons, direct classes observation and interview with the Czech teachers) if they know and use activating methods developping reading literacy in their lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník

  • ISBN

    978-80-244-5886-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    22-27

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku