Aktivizační metody přispívající k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků na prvním stupni českých základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605956" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605956 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktivizační metody přispívající k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků na prvním stupni českých základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se zaměříme na využití aktivizačních metod ve výuce na prvním stupni českých základních škol. Smyslem zavádění aktivizačních metod do škol je vést žáky k vyšší participaci ve výuce. Díky těmto metodám získává žák aktivnější kompetence v oblasti gramotností. Žáci si rychleji a trvaleji osvojují poznatky tím, že se aktivně zapojí do vyučování. Cílem příspěvku je zjistit prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (analýza příprav učitelů, přímého pozorování a rozhovorem s učiteli v rámci kvalitativního výzkumu), zda učitelé znají a využívají v současných českých základních školách aktivizační metody, které rozvíjí čtenářskou gramotnost ve výuce.
Název v anglickém jazyce
Activating teaching methods which contribute to the development of the reading literacy of pupils at the Czech elementary schools
Popis výsledku anglicky
In this article we will focus on the application of the activating methods to the classes of the Czech elementary schools. The purpose of the application of these methods is to lead the pupils to a higher participation in the lessons. Thanks to these methods pupils gain more active competencies in the field of the reading literacy. The aim of this article is to find out by means of qualitative research methods (analysis of preparation documents of teachers for their lessons, direct classes observation and interview with the Czech teachers) if they know and use activating methods developping reading literacy in their lessons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník
ISBN
978-80-244-5886-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
22-27
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
6. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—