Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením v oblasti sexuální výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73606412" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73606412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0005_nazory-a-prakticke-zkusenosti-pedagogickych-pracovniku-a-zaku-s-mentalnim-postizenim-v-oblasti-sexualni-vychovy.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0005_nazory-a-prakticke-zkusenosti-pedagogickych-pracovniku-a-zaku-s-mentalnim-postizenim-v-oblasti-sexualni-vychovy.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.014" target="_blank" >10.5507/epd.2021.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením v oblasti sexuální výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje vybrané výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením (MP) v oblasti sexuální výchovy. Dílčími cíli bylo zjistit, zda je z pohledu pedagogů a žáků zařazení sexuální výchovy dostatečné a zda je pro její realizaci ve škole adekvátní zázemí a vybavení. Výsledky ukazují, že u žáků se středním a těžkým MP je sexuální výchova zastoupena dostatečně a je pro ni v dané škole adekvátní čas i prostor. Naopak u žáků s lehkým MP je dle pedagogů i žáků její zařazení zcela nedostačující. Žáci s lehkým MP uvádí, že se jednotlivým tématům věnovali velmi málo a informace, které se dozvěděli, nejsou dostačující. Výzkum dále poukázal na neadekvátní zázemí a vybavení daných škol pro realizaci sexuální výchovy, a to jak v oblasti názorných pomůcek, výukových materiálů a metodik, tak i prostorově.

  • Název v anglickém jazyce

    Opinions and practical experiences of pedagogical worker and pupils with intellectual disability in the field of sexuality education

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents selected research results, the main goal of which was to find out the opinions and practical experiences of pedagogical staff and pupils with intellectual disability (ID) in the field of sexual education through semi-structured interviews. The partial goals were to find out whether the inclusion of sex education is sufficient from the point of view of teachers and pupils and whether there are adequate facilities and equipment for its implementation in the school. The results show that sex education is sufficiently represented in pupils with moderate and severe ID and there is adequate time and space for it at school. On the contrary, according to teachers and students, its classification is completely insufficient for pupils with mild ID. Pupils with mild ID report that they paid very little attention to individual topics and that the information they have learned is insufficient. The research also pointed to the inadequate background and equipment of the given schools for the implementation of sexual education, both in the field of visual aids, teaching materials and methodologies, and spatially.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    67-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus