Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884260" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.
Popis výsledku v původním jazyce
Naučit žáky hodnotit - to je jeden z cílů, ke kterému by měla současná moderní škola své žáky vést. Tento cíl je proklamován nejen ve stávajících modelech vzdělávacích programů základních škol, ale je akcentován jako jeden z hlavních cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Problematika školního hodnocení v souvislosti s úsilím o humanizaci vzdělávání přinesla v posledním období řadu podnětných názorů a přístupů, jak lze chápat a realizovat proces hodnocení ve školní praxi tak, abynebyl překážkou, ale napomáhal skutečnému rozvoji osobnosti žáka. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který měl sledovat a zmapovat, zda a jakým způsobem učitel vytváří ve výuce prostor pro hodnotící aktivity žáků. Zda řízením učební činnosti žáků navozuje situace, kterými podporuje kontrolu a vzájemné hodnocení žáků a sebehodnocení žáků ve vyučovací hodině. Příspěvek přináší pohled učitelů i žáků.
Název v anglickém jazyce
The Reflection of Open Access to Assessment and Self-Assessment of Pupils in the Teaching process
Popis výsledku anglicky
One of the goals contemporary modern schools should lead its pupils to is the ability of self-assessment. This objective is not only proclaimed in existing models of educational programs of elementary schools, but is emphasized as one of the main objectives of the Framework Educational Program for basic education. The issue of school assessment in connection with efforts to humanize education recently brought a number of stimulating ideas and approaches of how to understand and implement the assessmentprocess in school practice to make it a useful tool for genuine pupils' development rather than its hindrance. The paper presents results of research that was to map and monitor whether and how the teacher creates a learning space for pupils' self-assessment activities, whether the class management facilitates a situation encouraging mutual monitoring and assessment and self-assessment of pupils in classes. The paper presents views of both teachers and pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy
ISBN
978-80-210-5876-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
211-223
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—