Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884260" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Naučit žáky hodnotit - to je jeden z cílů, ke kterému by měla současná moderní škola své žáky vést. Tento cíl je proklamován nejen ve stávajících modelech vzdělávacích programů základních škol, ale je akcentován jako jeden z hlavních cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Problematika školního hodnocení v souvislosti s úsilím o humanizaci vzdělávání přinesla v posledním období řadu podnětných názorů a přístupů, jak lze chápat a realizovat proces hodnocení ve školní praxi tak, abynebyl překážkou, ale napomáhal skutečnému rozvoji osobnosti žáka. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který měl sledovat a zmapovat, zda a jakým způsobem učitel vytváří ve výuce prostor pro hodnotící aktivity žáků. Zda řízením učební činnosti žáků navozuje situace, kterými podporuje kontrolu a vzájemné hodnocení žáků a sebehodnocení žáků ve vyučovací hodině. Příspěvek přináší pohled učitelů i žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    The Reflection of Open Access to Assessment and Self-Assessment of Pupils in the Teaching process

  • Popis výsledku anglicky

    One of the goals contemporary modern schools should lead its pupils to is the ability of self-assessment. This objective is not only proclaimed in existing models of educational programs of elementary schools, but is emphasized as one of the main objectives of the Framework Educational Program for basic education. The issue of school assessment in connection with efforts to humanize education recently brought a number of stimulating ideas and approaches of how to understand and implement the assessmentprocess in school practice to make it a useful tool for genuine pupils' development rather than its hindrance. The paper presents results of research that was to map and monitor whether and how the teacher creates a learning space for pupils' self-assessment activities, whether the class management facilitates a situation encouraging mutual monitoring and assessment and self-assessment of pupils in classes. The paper presents views of both teachers and pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy

  • ISBN

    978-80-210-5876-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    211-223

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku