Translation in Context as a Beneficial teaching approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607094" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/04/02.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/04/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.011" target="_blank" >10.5507/epd.2021.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Translation in Context as a Beneficial teaching approach
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with translation in context as a tool for enhancing students' language skills. It discusses a role of translation in English language teaching, its suppression caused by the popularity of communicative approach and its recent revival. A focus is put on context which is necessary to convey messages correctly from one language to another respecting linguistic features of both languages and stylistic characteristics of the utterance. The practical part presents a research carried out among English students (future teachers) concerning their experience with translation and its specifics at secondary schools.
Název v anglickém jazyce
Translation in Context as a Beneficial teaching approach
Popis výsledku anglicky
The paper deals with translation in context as a tool for enhancing students' language skills. It discusses a role of translation in English language teaching, its suppression caused by the popularity of communicative approach and its recent revival. A focus is put on context which is necessary to convey messages correctly from one language to another respecting linguistic features of both languages and stylistic characteristics of the utterance. The practical part presents a research carried out among English students (future teachers) concerning their experience with translation and its specifics at secondary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
IV/2020
Číslo periodika v rámci svazku
IV
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
14-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—