Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Translation in Context as a Beneficial teaching approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607094" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/04/02.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2020/04/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.011" target="_blank" >10.5507/epd.2021.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Translation in Context as a Beneficial teaching approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with translation in context as a tool for enhancing students&apos; language skills. It discusses a role of translation in English language teaching, its suppression caused by the popularity of communicative approach and its recent revival. A focus is put on context which is necessary to convey messages correctly from one language to another respecting linguistic features of both languages and stylistic characteristics of the utterance. The practical part presents a research carried out among English students (future teachers) concerning their experience with translation and its specifics at secondary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Translation in Context as a Beneficial teaching approach

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with translation in context as a tool for enhancing students&apos; language skills. It discusses a role of translation in English language teaching, its suppression caused by the popularity of communicative approach and its recent revival. A focus is put on context which is necessary to convey messages correctly from one language to another respecting linguistic features of both languages and stylistic characteristics of the utterance. The practical part presents a research carried out among English students (future teachers) concerning their experience with translation and its specifics at secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV/2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    IV

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    14-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus