Diagnostika komunikace dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607114" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607114 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagnostika komunikace dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Poruchy autistického spektra jsou v současné době často skloňovaným výrazem, je jim věnována významná část výzkumné práce v oblasti medicíny i pedagogiky. Článek nabízí pohled logopeda zaměřený na diagnostickou část intervenčního procesu. Diagnostika komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra zůstává náročnou aktivitou. Snaha odborníků je diagnostickou část logopedické intervence zefektivnit, zjednodušit a nalézt adekvátní diagnostické nástroje a metody. Zaměřili jsme se na jeden ze základních symptomů poruch autistického spektra, komunikaci, a snažili se rozpracovat její diagnostiku. Základním stavebním kamenem shledáváme navázání pozitivního vztahu s klientem a pozorování jeho chování, to předchází samotné diagnostice. Byl sestrojen dotazník a schéma k pozorování, podle kterých můžeme v praxi postupovat.
Název v anglickém jazyce
Diagnostic of Communication of Pre-School Children with Autism Spectrum Disorders
Popis výsledku anglicky
Autism spectrum disorders are currently an inflected term, a significant part of research work in the field of medicine and pedagogy is devoted to them. The article offers a speech therapist's view focused on the diagnostic part of the intervention process. Diagnostics of communication in clients with Autism Spectrum Disorders remains a challenging activity. The professionals try to streamline, simplify, and find adequate diagnostic tools and methods for the diagnostic part speech therapy intervention. We focused on communication and try to develop its diagnostic process. We find the basic building block – positive relationship with the client and observe his behavior. We proposed a questionnaire and a scheme for observation with which we can work in speech therapy practice
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
ISBN
978-80-87952-34-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
402-410
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
28. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—