Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostika komunikace dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607114" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diagnostika komunikace dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poruchy autistického spektra jsou v současné době často skloňovaným výrazem, je jim věnována významná část výzkumné práce v oblasti medicíny i pedagogiky. Článek nabízí pohled logopeda zaměřený na diagnostickou část intervenčního procesu. Diagnostika komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra zůstává náročnou aktivitou. Snaha odborníků je diagnostickou část logopedické intervence zefektivnit, zjednodušit a nalézt adekvátní diagnostické nástroje a metody. Zaměřili jsme se na jeden ze základních symptomů poruch autistického spektra, komunikaci, a snažili se rozpracovat její diagnostiku. Základním stavebním kamenem shledáváme navázání pozitivního vztahu s klientem a pozorování jeho chování, to předchází samotné diagnostice. Byl sestrojen dotazník a schéma k pozorování, podle kterých můžeme v praxi postupovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostic of Communication of Pre-School Children with Autism Spectrum Disorders

  • Popis výsledku anglicky

    Autism spectrum disorders are currently an inflected term, a significant part of research work in the field of medicine and pedagogy is devoted to them. The article offers a speech therapist&apos;s view focused on the diagnostic part of the intervention process. Diagnostics of communication in clients with Autism Spectrum Disorders remains a challenging activity. The professionals try to streamline, simplify, and find adequate diagnostic tools and methods for the diagnostic part speech therapy intervention. We focused on communication and try to develop its diagnostic process. We find the basic building block – positive relationship with the client and observe his behavior. We proposed a questionnaire and a scheme for observation with which we can work in speech therapy practice

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-34-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    402-410

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    28. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku