Bezpečnost a prevence rizikového chování v novém kurikulu informatiky
Popis výsledku
Schválením Státní politiky v elektronických komunikacích Digitální Česko v. 2.0, Cesta k digitální ekonomice v roce 2013, dala tehdejší vláda najevo, jak je pro naši zemi důležitý rozvoj digitálních komunikací. Nejedná se jen o samotné technologie, ale také o vzdělávání žáků v oblasti digitálních technologií a informatického myšlení. V této souvislosti byla v roce 2014 vytvořena Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, na jejímž základě proběhla revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Přepracovaný RVP ZV vstoupil v platnost na začátku roku 2021. Zásadní změnou je tematický celek Informatika zahrnující novou koncepci vzdělávání v této oblasti. Mimo jiné je zde větší prostor pro výuku o bezpečnosti a prevenci rizikového chování na internetu, které je pro žáky v dnešní digitální společnosti velmi důležité. Tento článek obsahuje rešerši dostupné literatury, která poslouží jako základ pro připravovanou studii.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezpečnost a prevence rizikového chování v novém kurikulu informatiky
Popis výsledku v původním jazyce
Schválením Státní politiky v elektronických komunikacích Digitální Česko v. 2.0, Cesta k digitální ekonomice v roce 2013, dala tehdejší vláda najevo, jak je pro naši zemi důležitý rozvoj digitálních komunikací. Nejedná se jen o samotné technologie, ale také o vzdělávání žáků v oblasti digitálních technologií a informatického myšlení. V této souvislosti byla v roce 2014 vytvořena Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, na jejímž základě proběhla revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Přepracovaný RVP ZV vstoupil v platnost na začátku roku 2021. Zásadní změnou je tematický celek Informatika zahrnující novou koncepci vzdělávání v této oblasti. Mimo jiné je zde větší prostor pro výuku o bezpečnosti a prevenci rizikového chování na internetu, které je pro žáky v dnešní digitální společnosti velmi důležité. Tento článek obsahuje rešerši dostupné literatury, která poslouží jako základ pro připravovanou studii.
Název v anglickém jazyce
Safety and Prevention of Risky Behavior in the New Informatics Curriculum
Popis výsledku anglicky
With the approval of the State Policy in Electronic Communications Digital Czechia v. 2.0, The Road to the Digital Economy in 2013, the then government showed how important the development of digital communications is for our country. It is not just about the technologies themselves, but also about educating students in the field of digital technologies and computer thinking. In this context, the Digital Education Strategy until 2020 was created in 2014, on the basis of which the Framework Educational Program for Basic Education (FEP ZV) was revised. The revised FEP ZV came into effort at the beginning of 2021. A fundamental change has been the thematic unit Informatics, which includes a new concept of education in this area. Among other things, there is more room for teaching about safety and the prevention of risky behavior on the Internet, which is very important for students in today's digital society. This article contains research of the available literature, which will serve as a basis for the planned study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy ve vzdělávání 2021
ISBN
—
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
54-59
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
5. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Rok uplatnění
2021