Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není stres jako stres? Hledání souvislostí mezi stresem a akademickým stresem u vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607890" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607890 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333187776" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333187776</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Není stres jako stres? Hledání souvislostí mezi stresem a akademickým stresem u vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Akademický stres je psychologický konstrukt vycházející z konceptu obecného stresu, přičemž je úzce provázán s univerzitním prostředím a ovlivňuje duševní pohodu studentů (a dalších aktérů působících na akademické půdě), stejně jako i atmosféru a případně i klima daného prostředí. Akademický stres lze chápat jako nadměrnou zátěž, nebo požadavky kladené na aktéry v akademickém prostředí, které přesahují jejich schopnost se s nimi vyrovnat. Ačkoliv je téma akademického stresu již relativně známé, a to i ve vazbě na souvislosti s dalšími proměnnými, stále není dostatek studií, které by se zaměřovaly na vzájemné souvislosti mezi obecným stresem a stresem v akademickém prostředí. Záměr této studie proto směřuje právě do této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Is not Stress as Stress? Searching for Correlation between Stress and Academic Stress in University Students

  • Popis výsledku anglicky

    Academic stress is a psychological construct based on the concept of general stress. It is closely associated with the university environment and affects the mental well-being of students (and other actors in the academic environment) as well as the atmosphere and climate of the environment. Academic stress can be understood as an excessive load and demands placed on the actors in the academic environment which they are unable to cope with. Although the concept of academic stress is relatively known including its relation to other variables, there is an insufficient number of studies that would focus on the correlation between general stress and stress in the academic environment. Therefore, the study focuses on this specific area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 11: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-5947-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    106-113

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 2. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku