Není stres jako stres? Hledání souvislostí mezi stresem a akademickým stresem u vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607890" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607890 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333187776" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333187776</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Není stres jako stres? Hledání souvislostí mezi stresem a akademickým stresem u vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Akademický stres je psychologický konstrukt vycházející z konceptu obecného stresu, přičemž je úzce provázán s univerzitním prostředím a ovlivňuje duševní pohodu studentů (a dalších aktérů působících na akademické půdě), stejně jako i atmosféru a případně i klima daného prostředí. Akademický stres lze chápat jako nadměrnou zátěž, nebo požadavky kladené na aktéry v akademickém prostředí, které přesahují jejich schopnost se s nimi vyrovnat. Ačkoliv je téma akademického stresu již relativně známé, a to i ve vazbě na souvislosti s dalšími proměnnými, stále není dostatek studií, které by se zaměřovaly na vzájemné souvislosti mezi obecným stresem a stresem v akademickém prostředí. Záměr této studie proto směřuje právě do této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Is not Stress as Stress? Searching for Correlation between Stress and Academic Stress in University Students
Popis výsledku anglicky
Academic stress is a psychological construct based on the concept of general stress. It is closely associated with the university environment and affects the mental well-being of students (and other actors in the academic environment) as well as the atmosphere and climate of the environment. Academic stress can be understood as an excessive load and demands placed on the actors in the academic environment which they are unable to cope with. Although the concept of academic stress is relatively known including its relation to other variables, there is an insufficient number of studies that would focus on the correlation between general stress and stress in the academic environment. Therefore, the study focuses on this specific area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 11: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-5947-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
106-113
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 2. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—