Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of perceived academic stress on academic self-efficacy in university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605502" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185388" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185388</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of perceived academic stress on academic self-efficacy in university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to analyse the correlations between academic self-efficacy and academic stress. Self-efficacy is the key construct in various domains of human activity, and represents the individuals’ beliefs about their abilities to cope with difficult life demands and to attain the intended results. It is one of the important determinants of academic and life success. Conversely, academic stress acts on the other side of the spectrum, and mostly has a negative effect on students’ academic achievement. Therefore, attention should be on the correlations between these two constructs in the academic environment.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of perceived academic stress on academic self-efficacy in university students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to analyse the correlations between academic self-efficacy and academic stress. Self-efficacy is the key construct in various domains of human activity, and represents the individuals’ beliefs about their abilities to cope with difficult life demands and to attain the intended results. It is one of the important determinants of academic and life success. Conversely, academic stress acts on the other side of the spectrum, and mostly has a negative effect on students’ academic achievement. Therefore, attention should be on the correlations between these two constructs in the academic environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    University-Turkey

  • ISBN

    978-605-66495-8-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    290-297

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Sakarya

  • Datum konání akce

    16. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku