The effect of perceived academic stress on academic self-efficacy in university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605502" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185388" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185388</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of perceived academic stress on academic self-efficacy in university students
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study is to analyse the correlations between academic self-efficacy and academic stress. Self-efficacy is the key construct in various domains of human activity, and represents the individuals’ beliefs about their abilities to cope with difficult life demands and to attain the intended results. It is one of the important determinants of academic and life success. Conversely, academic stress acts on the other side of the spectrum, and mostly has a negative effect on students’ academic achievement. Therefore, attention should be on the correlations between these two constructs in the academic environment.
Název v anglickém jazyce
The effect of perceived academic stress on academic self-efficacy in university students
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to analyse the correlations between academic self-efficacy and academic stress. Self-efficacy is the key construct in various domains of human activity, and represents the individuals’ beliefs about their abilities to cope with difficult life demands and to attain the intended results. It is one of the important determinants of academic and life success. Conversely, academic stress acts on the other side of the spectrum, and mostly has a negative effect on students’ academic achievement. Therefore, attention should be on the correlations between these two constructs in the academic environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
University-Turkey
ISBN
978-605-66495-8-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
290-297
Název nakladatele
Sakarya Üniversitesi
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Sakarya
Datum konání akce
16. 7. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—