Academic Self-Efficacy as a Predictor of Perceived Stress in the University Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602661" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333182547" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333182547</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Academic Self-Efficacy as a Predictor of Perceived Stress in the University Environment
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, stress has become the subject of many studies. The degree of perceived stress significantly affects personal life but also functioning in the academic environment. Academic self-efficacy is a psychological construct that relates to an individual’s beliefs about one’s control over the circumstances and the ability to influence one’s life. In the academic environment, self-efficacy is an important element that greatly influences the students’ abilities to fulfil the requirements and tasks relating to the study. Therefore, a positive image of oneself may have an effect on the perception of stress as such.
Název v anglickém jazyce
Academic Self-Efficacy as a Predictor of Perceived Stress in the University Environment
Popis výsledku anglicky
In recent years, stress has become the subject of many studies. The degree of perceived stress significantly affects personal life but also functioning in the academic environment. Academic self-efficacy is a psychological construct that relates to an individual’s beliefs about one’s control over the circumstances and the ability to influence one’s life. In the academic environment, self-efficacy is an important element that greatly influences the students’ abilities to fulfil the requirements and tasks relating to the study. Therefore, a positive image of oneself may have an effect on the perception of stress as such.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2020 Proceedings
ISBN
978-84-09-24232-0
ISSN
2340-1095
e-ISSN
2340-1095
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
4813-4817
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Sevilla
Datum konání akce
9. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—