Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Self-Efficacy as a Predictor of Perceived Stress in the University Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602661" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333182547" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333182547</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Self-Efficacy as a Predictor of Perceived Stress in the University Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, stress has become the subject of many studies. The degree of perceived stress significantly affects personal life but also functioning in the academic environment. Academic self-efficacy is a psychological construct that relates to an individual’s beliefs about one’s control over the circumstances and the ability to influence one’s life. In the academic environment, self-efficacy is an important element that greatly influences the students’ abilities to fulfil the requirements and tasks relating to the study. Therefore, a positive image of oneself may have an effect on the perception of stress as such.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Self-Efficacy as a Predictor of Perceived Stress in the University Environment

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, stress has become the subject of many studies. The degree of perceived stress significantly affects personal life but also functioning in the academic environment. Academic self-efficacy is a psychological construct that relates to an individual’s beliefs about one’s control over the circumstances and the ability to influence one’s life. In the academic environment, self-efficacy is an important element that greatly influences the students’ abilities to fulfil the requirements and tasks relating to the study. Therefore, a positive image of oneself may have an effect on the perception of stress as such.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-24232-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    4813-4817

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    9. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku