Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00082569" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00082569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last ten years, academic self-regulation research has brought important findings concerning motivation and self-regulation in the learning process, which are applicable in practice (school environment). Research conclusions of a number of authorshave indicated that intelligence and the ability to retain information alone are not enough for success in school, and that it is necessary to engage adequate motivation processes and possess the ability to intentionally regulate one's behavior toward reaching academic goals. The results of the presented study point to the importance of supporting the development of academic self-regulation in early adolescence, since a high level of self-regulation at this developmental stage is an important predictorof later success in school, work, social relations and life in general (see bellow).

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence

  • Popis výsledku anglicky

    In the last ten years, academic self-regulation research has brought important findings concerning motivation and self-regulation in the learning process, which are applicable in practice (school environment). Research conclusions of a number of authorshave indicated that intelligence and the ability to retain information alone are not enough for success in school, and that it is necessary to engage adequate motivation processes and possess the ability to intentionally regulate one's behavior toward reaching academic goals. The results of the presented study point to the importance of supporting the development of academic self-regulation in early adolescence, since a high level of self-regulation at this developmental stage is an important predictorof later success in school, work, social relations and life in general (see bellow).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent advances on education and educational technologies

  • ISBN

    9781618042941

  • ISSN

    2227-4588

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-68

  • Název nakladatele

    INASE

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Vienna, Austria

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku