Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00082568" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00082568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence
Popis výsledku v původním jazyce
The results of the presented study point to the importance of supporting the development of academic self-regulation in early adolescence, since a high level of self-regulation at this developmental stage is an important predictor of later success in school, work, social relations and life in general. There were presented a number of interesting correlates, which should be reflected in the manner of preparation at school and at home of children at this developmental stage.
Název v anglickém jazyce
Academic Self-Regulation in the Context of Education in Early Adolescence
Popis výsledku anglicky
The results of the presented study point to the importance of supporting the development of academic self-regulation in early adolescence, since a high level of self-regulation at this developmental stage is an important predictor of later success in school, work, social relations and life in general. There were presented a number of interesting correlates, which should be reflected in the manner of preparation at school and at home of children at this developmental stage.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů