Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zastoupení ukázek s tematikou šoa v čítankách pro druhý stupeň základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608516" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188402" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188402</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zastoupení ukázek s tematikou šoa v čítankách pro druhý stupeň základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku prezentujeme výsledky analýzy čítanek pro druhý stupeň základních škol, které v současné době disponují doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Zaměřili jsme se na ukázky, v nichž jsou tematizovány události jedné linie druhé světové války, šoa. Souhrnné výsledky komparujeme s těmi z analýzy, která byla realizována v roce 2017, přičemž si všímáme, zda se zastoupení ukázek s daným fenoménem ve vymezených učebních pomůckách nějakým způsobem změnilo. Výsledky současného rozboru usouvztažňujeme s aktuálností tematiky šoa pro současnou společnost se zaměřením na rozvoj žádoucích axiologických hodnot žáků druhého stupně základního institucionálního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Representation of Shoah-Themed Samples in Reading-Books for the Lower-Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present the results of the analysis of reading-books for the lower-secondary schools, which currently have a clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. We focused on demonstrations in which the events of one line of the Second World War, the Shoah, are themed. We compare the overall results with those from the analysis, which was carried out in 2017, noting whether the representation of examples with the phenomenon in the defined teaching aids has changed in any way. We compare the results of the current analysis with the topicality of the Shoah for contemporary society, focusing on the development of desirable axiological values of lower-secondary schools pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Edukácia - kľúč k úspechu. Zborník príspevkov z XVI. vedeckej konferencie doktorandov

  • ISBN

    978-80-558-1811-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    34-41

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    29. 4. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku