Zastoupení ukázek s tematikou šoa v čítankách pro druhý stupeň základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608516" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608516 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188402" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188402</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zastoupení ukázek s tematikou šoa v čítankách pro druhý stupeň základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku prezentujeme výsledky analýzy čítanek pro druhý stupeň základních škol, které v současné době disponují doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Zaměřili jsme se na ukázky, v nichž jsou tematizovány události jedné linie druhé světové války, šoa. Souhrnné výsledky komparujeme s těmi z analýzy, která byla realizována v roce 2017, přičemž si všímáme, zda se zastoupení ukázek s daným fenoménem ve vymezených učebních pomůckách nějakým způsobem změnilo. Výsledky současného rozboru usouvztažňujeme s aktuálností tematiky šoa pro současnou společnost se zaměřením na rozvoj žádoucích axiologických hodnot žáků druhého stupně základního institucionálního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Representation of Shoah-Themed Samples in Reading-Books for the Lower-Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present the results of the analysis of reading-books for the lower-secondary schools, which currently have a clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. We focused on demonstrations in which the events of one line of the Second World War, the Shoah, are themed. We compare the overall results with those from the analysis, which was carried out in 2017, noting whether the representation of examples with the phenomenon in the defined teaching aids has changed in any way. We compare the results of the current analysis with the topicality of the Shoah for contemporary society, focusing on the development of desirable axiological values of lower-secondary schools pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Edukácia - kľúč k úspechu. Zborník príspevkov z XVI. vedeckej konferencie doktorandov
ISBN
978-80-558-1811-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
34-41
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
29. 4. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—