Psychosociální parametry přístupnosti v kontextu osob se zdravotním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73609027" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73609027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychosociální parametry přístupnosti v kontextu osob se zdravotním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje hlavní výstup projektu s názvem „Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením“. Primární sonda popisující veškeré faktory prostředí, které determinují kvalitu života člověka se zdravotním postižením, potvrdila, že jedním z nejdůležitějších prostředků integrace osob se zdravotním postižením do společnosti je zajištění přístupnosti. Jako dominantní se zde manifestovala (kromě úpravy prostředí po technické stránce), i potřeba přístupnosti lidí v inkluzivním kontextu. Na základě výše uvedených zkušeností jsme se rozhodli vytvořit interaktivní pracovní listy „Patříme k sobě“, jejichž cílem je přispívat k rozvoji společného vzdělávání na základních školách a tím i přispět k rozvoji žádoucích kompetencí, které významně ovlivňují inkluzivní vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Psychosocial Parameters of Accessibility in the Context of People with Disabilities
Popis výsledku anglicky
The paper presents the project's main output entitled "Accessibility in the context of people with disabilities". A primary probe describing all the environmental factors that determine the quality of life of a person with a disability has confirmed that one of the most important means of integrating people with disabilities into society is to ensure accessibility. Accessibility of people in an inclusive context also manifested itself as dominant (apart from the technical adjustment of the environment). Based on the above experience, we decided to create interactive worksheets "We belong to each other", which aims to contribute to the development of joint education in primary schools and thus to contribute to the development of desirable competencies that significantly affect inclusive education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-35-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
581-590
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—