Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73609042" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73609042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188928" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188928</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.21.24460598" target="_blank" >10.5507/pdf.21.24460598</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Myšlenka na vznik této publikace vznikala velmi dlouho. Přáním bylo sestavit text, který zohledňuje osobní i profesní zkušenosti autorů se zadaným tématem. Když loňský projekt potvrdil, že jedním z nejdůležitějších prostředků inkluze osob se zdravotním postižením je přístupnost, bylo téma více, než jasné. Troufnu si skromně říci, že se nám to podařilo. Vznikl text, který rozpracovává přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením z mnoha úhlů pohledu. Jednotlivé kapitoly jsou tvořeny v souladu s konkrétními speciálněpedagogickými disciplínami. Na teoretické úrovni jsme se zaměřili na atributy přístupnosti v kontextu osob se zdravotním postižením. Jednotlivé kapitoly zohledňují klíčové termíny dané problematiky, sledují specifické požadavky na úpravu prostředí ve sledované oblasti a nabízí problematiku prostřednictvím tuzemských a zahraničních výzkumných koncepcí. Jednotlivé kapitoly teoretické části byly zpracovány dle vědecko-výzkumného zájmu autorů a ambicí je, aby přispěly k rozšíření teoretických poznatků v oblasti terciárního vzdělávání. Cíl výzkumné části spočíval v konkrétní podpoře intaktních jedinců (napříč věkovým spektrem) v komunikaci směrem k osobám se zdravotním postižením. Na základě provedené pilotáže byla upřesněna témata pro pracovní listy „Patříme k sobě“, proběhla jejich evaluace mezi pedagogy a žáky 1. a 2. stupně ZŠ a implementace do praxe. Dalším praktickým výstupem byla přímá práce s cílovou skupinou osob ve věku 15-19 let prostřednictvím diskuse o osobách se zdravotním postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Accessibility in the context of people with disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The idea for this publication arose for a very long time. The wish was to compile a text that considers the authors&apos; personal and professional experience with the assigned topic. When last year&apos;s project confirmed that accessibility was one of the most important means of including people with disabilities, the topic was more than clear. I dare say that we succeeded. A text was created that elaborates accessibility in people with disabilities from many perspectives. Individual chapters are created following specific special pedagogical disciplines. At the theoretical level, we focused on accessibility attributes in people with disabilities. The individual chapters consider the key terms of the issue, follow the specific requirements for adjusting the environment in the monitored area, and offer the issue through domestic and foreign research concepts. The individual chapters of the theoretical part were elaborated according to the scientific research interest of the authors, and their ambition is to contribute to the expansion of theoretical knowledge in the field of tertiary education. The research part aimed to specifically support intact individuals (across the age spectrum) in communication towards people with disabilities. Based on the piloting, the topics for the worksheets &quot;We belong to each other&quot; were specified, their evaluation among teachers and pupils of the 1st and 2nd grade of the primary school took place, and their implementation in practice. Another practical outcome was direct work with the target group of people aged 15-19 through discussing people with disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-6060-4

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy