Jak na výchovu uměním na dálku. Projekt "Bez názvu. Nedatováno." a jeho didaktické aspekty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610355" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190242" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190242</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak na výchovu uměním na dálku. Projekt "Bez názvu. Nedatováno." a jeho didaktické aspekty
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představí metodickou podporu vzniklou v rámci projektu „Bez názvu. Nedatováno.“ Bází projektu je webová platforma www.nedatovano.cz (s doprovodnou facebookovou a pinterestovou stránkou), na níž lze najít animované klipy a pracovní listy s náměty a úlohami pro výtvarnou výchovu. Tento projekt dostal zvláštní význam během pandemie vyvolané šířením onemocnění COVID‑19. V ČR se jednalo o období od března 2020, kdy došlo k uzavření škol – a kdy se projekt významně rozvinul a stal se výraznou dobrovolnickou aktivitou, jež poskytla podporu jak učitelům, tak dětem a rodičům. Daný metodický projekt se zaměřuje na zprostředkování uměleckého díla pomocí tvůrčích aktivit a postupů expresivní interpretace; neopomíjí přitom ani inkluzivní aspekt výtvarné výchovy – zejména svou řadou určenou dětem se sluchovým postižením. Text představí východiska projektu a jeho konkrétní výstupy v podobě animovaných eduklipů a pracovních listů. Čtenářů se představí konkrétní v praxi využitelné materiály, stejně jako využité didaktické zásady, jejichž aplikace napomáhá realizaci úspěšné a pro žáky rozvíjející výtvarné edukace.
Název v anglickém jazyce
How to Implement Art Education in the Conditions of Distance Learning. Project "Untitled. Undated.“ and its Didactic Aspects
Popis výsledku anglicky
The paper presents methodological support created within the project "Untitled. Undated.”. The project is based on the web platform www.nedatovano.cz (with an accompanying Facebook and pinterest page), where you can find animated clips and worksheets with ideas and tasks for art education. This project was given special importance during the pandemic caused by the spread of COVID ‑ 19. In the Czech Republic, this was the period since March 2020, when schools were closed - and when the project developed significantly and became an important volunteer activity that provided support to teachers as well as children and parents. The given methodological project focuses on the mediation of a work of art through creative activities and expressive interpretation procedures. He is also characterized by an inclusive aspect of art education - especially with its educational content for children with hearing impairments. The text presents the starting points of the project and its specific outputs in the form of animated educlips and worksheets, as well as the used didactic principles, the application of which helps to implement a successful and educationally developing art education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hranice neformálneho vzdelávania - teória a prax v prostredí múzeí, galérií a pamiatok. Zborník textov z cyklu webinárov
ISBN
978-80-570-3097-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
103-119
Název nakladatele
Malena
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
11. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—