Zavádění formativního hodnocení ve výuce pohledem učitelů anglického jazyka v zahraničí: přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611226" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.upjs.sk/edukacia/" target="_blank" >https://www.upjs.sk/edukacia/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zavádění formativního hodnocení ve výuce pohledem učitelů anglického jazyka v zahraničí: přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Formativní hodnocení je fenomén, kterému se v posledních letech dostává stále větší pozornosti, a to především díky autorům jako Black a William, kteří se proslavili mnoha publikacemi v oblasti výzkumu formativního hodnocení. V České republice se formativní hodnocení využívá především v dalším vzdělávání učitelů, na kterém se podílejí různá vzdělávací centra. Podle Laufkové je však formativnímu hodnocení v oblasti výzkumu v České republice věnována malá pozornost. Tato přehledová studie poskytuje ucelený přehled o problematice zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka v zahraničí. Jeho cílem je - pomocí analýzy - zhodnotit, s jakými překážkami se učitelé nejčastěji potýkají při zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka. Výsledkem analýzy jsou zjištění, která poukazují na různé možné překážky implementace formativního hodnocení do výuky anglického jazyka. Výsledky přehledové studie lze využít pro autorovu plánovanou disertační práci, mohly by být také motivací pro další výzkum případových studií, které se zabývají formativním hodnocením v prostředí českých škol. Studie se zaměřuje na případové studie, které byly provedeny pomocí pozorování nebo rozhovorů. Studie jsou datovány od roku 2010 do současnosti. Cílovou skupinu případových studií tvoří učitelé, kteří vyučují angličtinu u žáků či studentů.
Název v anglickém jazyce
Implementing Formative Assessment in Teaching from the Perspective of English Language Teachers Abroad: a Review Study
Popis výsledku anglicky
Formative assessment is a phenomenon that has received increasing attention in recent years, mainly thanks to authors such as Black and William who have become famous for many publications in the field of formative assessment research. In the Czech Republic, formative assessment is used mainly in the further education of teachers, in which various education centers participate. According to Laufková, however, little attention is paid to formative evaluation in the field of research in The Czech Republic. This review study provides a comprehensive overview of the issue of implementing formative assessment in English language teaching abroad. Its aim is – with the help of analysis – to assess what obstacles teachers most often face in implementing formative assessment in English language teaching. The results of the analysis are findings that point to a variety of possible obstacles to the implementation of formative assessment in English language teaching. The results of the review study can be used for the author's planned dissertation, they could also be a motivation for further research of case studies that deal with formative assessment in the environment of Czech schools. Focus is aimed on case studies that were conducted by using teaching observations or interviews. The studies are dated from 2010 to the present. The target group of case studies consists of teachers who teach English to pupils or students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukácia
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
122-128
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—