Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Processes of Educational Communication in Primary Schools Determined by the State of Emergency in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612030" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191917" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191917</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22492/issn.2188-1162.2021.30" target="_blank" >10.22492/issn.2188-1162.2021.30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Processes of Educational Communication in Primary Schools Determined by the State of Emergency in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the current methods of educational communication in primary schools in the Czech Republic. As a result of the COVID-19 pandemic, the educational conditions have dynamically transformed in our country. It has even been reported that pupils’ absence from full-time attendance is the longest in Europe. Some pupils (including primary school pupils) have been taught online for approximately 10 months. This situation has had a significant impact on educational communication, which is considered an essential aspect and means of effective teaching in primary schools. The paper reflects on the current level of educational communication between primary school teachers and their pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    The Processes of Educational Communication in Primary Schools Determined by the State of Emergency in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the current methods of educational communication in primary schools in the Czech Republic. As a result of the COVID-19 pandemic, the educational conditions have dynamically transformed in our country. It has even been reported that pupils’ absence from full-time attendance is the longest in Europe. Some pupils (including primary school pupils) have been taught online for approximately 10 months. This situation has had a significant impact on educational communication, which is considered an essential aspect and means of effective teaching in primary schools. The paper reflects on the current level of educational communication between primary school teachers and their pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECE2021: Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2188-1162

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    371-379

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum (IAFOR)

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    virtual conference

  • Datum konání akce

    14. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku