Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Augmentative and Alternative Communication with Pupils of Special Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000433" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000433 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2012/e-pedagogium_2-2012.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2012/e-pedagogium_2-2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Augmentative and Alternative Communication with Pupils of Special Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines current state in the use of augmentative and alternative communication (hereinafter AAC) with special primary schools pupils in the Czech Republic. It defines the systems of AAC that are currently used at special primary schools in theCzech Republic as a tool of communication and education of pupils with a greater degree of intellectual disabilities. It describes the contribution of such tools to the development of specific segments of personality of the individuals with a greater degree of intellectual disabilities. It defines the preferred aspects for the choice of the communication system of the given target group, and it identifies the range of specialists that participate in the selection of the AAC system for special elementary schools pupils in practice. Furthermore, the paper describes the current state in the use of technical and non-technical devices that work on the basis of AAC, and it maps current situation in the area of further education of pedagogues

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Augmentative and Alternative Communication with Pupils of Special Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines current state in the use of augmentative and alternative communication (hereinafter AAC) with special primary schools pupils in the Czech Republic. It defines the systems of AAC that are currently used at special primary schools in theCzech Republic as a tool of communication and education of pupils with a greater degree of intellectual disabilities. It describes the contribution of such tools to the development of specific segments of personality of the individuals with a greater degree of intellectual disabilities. It defines the preferred aspects for the choice of the communication system of the given target group, and it identifies the range of specialists that participate in the selection of the AAC system for special elementary schools pupils in practice. Furthermore, the paper describes the current state in the use of technical and non-technical devices that work on the basis of AAC, and it maps current situation in the area of further education of pedagogues

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    II

  • Číslo periodika v rámci svazku

    říjen 2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    7-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus