Integrované vzdělávání žáků s mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00047032" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00047032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrované vzdělávání žáků s mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Integrované vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je současným trendem ve vzdělávání. Mezi žáky se speciálními vzdělávacími potřebami patří žáci s mentálním postižením, u kterých často bývá edukace formou integrace problematická díky snížení kognitivních funkcí žáků a nedostatečným podpůrným opatřením v jednotlivých školách. Kapitola prezentuje výzkumné šetření a příklad dobré praxe skupinové integrace žáků s mentálním postižením do základní školy hlavního vzdělávacího proudu.
Název v anglickém jazyce
Integrated Education of Pupils with Intellectual Disabilities
Popis výsledku anglicky
Integrated education of pupils with special educational needs belongs to current trends in education. Pupils with intellectual disabilities are pupils with special educational needs. Integrated education of this group can be often problematic due to their lower intellectual capacity and insufficient supportive measures at schools. The chapter presents a research project and good practice of group integration of pupils with intellectual disabilities into the mainstream school.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné školy. Inclusive Education in Current Czech School.
ISBN
978-80-210-5383-0
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Počet stran knihy
409
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—