Vliv matematiky na úspěšnost integrace žáků s lehkým mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146284" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv matematiky na úspěšnost integrace žáků s lehkým mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je orientován na oblast speciální pedagogiky, konkrétně psychopedie a zabývá se vlivem matematiky na úspěšnost integrace žáků s lehkým mentálním postižením. Popisuje specifika, která jsou spojena s lehkým mentálním postižením a na základě těchto informací se zaměřuje na matematiku jako jeden z předmětů, který žákům s lehkým mentálním postižením pomáhá v integraci. Význam matematiky v celém životě každého člověka je nesporný. Poznatky této vědy používáme i v běžném životě a to i přes to, že matematika není jedním z oblíbených předmětů na školách. V matematice si žáci spojují nejrůznější poznatky, dovednosti a zkušenosti z výuky i osobního života a postupně se tak formuje jejich osobnost. Část příspěvku je věnována motivaci žáků s lehkým mentálním postižením. Jednou z možností, jak motivovat cílovou skupinu, jsou i didaktické hry, které žákům předkládají k řešení zajímavé úlohy z běžného života. Cílem příspěvku je přiblížit plánovaný výzkum a zdůraznit vliv motivace v matematic
Název v anglickém jazyce
Impact of mathematics on successful integration of pupils with mild mental disability
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the area of special education, namely special education of persons with intellectual disability, and deals with the impact of mathematics on successful integration of pupils with mild mental disability. It outlines the specifics relating mild mental disability and on the basis of this information presents mathematics as a one of the subjects which helps pupils with mild intellectual disability in his integration. The importance of mathematics throughout the life of every man is undeniable. The findings of this science are used in everyday of life, and despite the fact that mathematics is not one of the favorite subjects at school. In mathematics, pupils connect a variety of knowledge, skills and experience of teaching and personal life, and gradually form their personality. Part of the paper is devoted to motivation of pupils with mild mental disability. One of the ways to motivate the target group is also didactic games that offer pupils solving interesting tas
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej medzinárodnej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika
ISBN
978-80-555-0840-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
97-104
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
15. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—