Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyková výuka v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612086" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191973" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191973</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyková výuka v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ýuka jazyků v online virtuálním prostředí je v současnosti jednou z nejprogresivnějších oblastí, protože na rozdíl od jiných vzdělávacích oblastí pracuje především s oblastí lidské komunikace, která nutně nevyžaduje přítomnost studenta v tradiční učebně ani práci se specifickými učebními pomůckami (jako je např. výuka fyziky apod.). Přínosem jazykového vzdělávání ve virtuálním prostředí je také možnost nezávislého prostorového a časového kontaktu mezi učícím se a např. rodilými mluvčími jazyka. Z pedagogického hlediska je však nutné prozkoumat, zda je tento způsob výuky vhodným vzdělávacím nástrojem, zda nevede k horším výsledkům učení než při použití tradičních vzdělávacích metod, a jaké jsou postoje samotných studentů k tomuto typu jazykového vzdělávání. V souvislosti s problémy ve vyučovacím procesu, které přinesla pandemie COVID-19 do výuky prakticky po celém světě v minulém roce se znásobil důraz na potřebu využívat online výuku a se stal velmi aktuálním. Metody: Na základě toho jsme realizovali srovnávací výzkum na Univerzitě Palackého na využití 3D virtuální výuky ve výuce mateřského jazyka. Byla porovnána výuka 3D virtuálním prostředí a tradiční výuka mateřského jazyka (přičemž tradiční metodou výuky se rozumí výuka ve třídě s využitím tabule, a učebnice, pracovních sešitů, elektronických učebnic a digitálních prezentací). Výsledky: Na základě výsledků našeho výzkumu bylo zjištěno, že zejména v případě literární složky výuky českého jazyka umožňuje výuka s využitím 3D vizualizace výukových objektů snazší zapamatování (ověřeno následným didaktickým testem jak v experimentální, tak i v kontrolní skupině), než v případě výuky s využitím tradičních výukových pomůcek (učebnic)

  • Název v anglickém jazyce

    193 Language Learning in a 3D Virtual Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Language teaching in an online virtual environment is currently one of the most progressive areas, because unlike other educational areas, it works primarily with the area of human communication, which does not necessarily require the presence of the learner in a traditional classroom or work with specific teaching aids (such as teaching physics, etc.). Language education in a virtual environment also benefits from the possibility of spatial and temporal contact between the learner and native speakers of the language. From a pedagogical point of view, however, it is necessary to investigate whether this way of teaching is a suitable educational tool, whether it does not lead to worse learning results than using traditional educational methods, and what are the attitudes of the learners themselves towards this type of language education. In the context of the problems in the learning process brought by the COVID-19 pandemic to education virtually all over the world last year, the emphasis on the need to use online learning has multiplied and become very topical. Methods: Based on this, we have implemented a comparative research at Palacky University on the use of 3D virtual education in teaching mother tongue. 3D virtual and traditional methods of teaching mother tongue were compared (whereby traditional method of teaching is understood as classroom teaching with use of blackboards, classical textbooks, workbooks, electronic textbooks, and digital presentations). Results: Based on the results of our research, it was found that especially in the case of the literary component of Czech language teaching, teaching using 3D visualization of educational objects allows easier memorization (verified by a subsequent didactic test in both, experimental and control groups) than

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference

  • ISBN

    978-963-489-413-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    192-203

  • Název nakladatele

    Eötvös Loránd University

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Szombately, Budapest

  • Datum konání akce

    2. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku