Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motorické dovednosti v kontextu kognitivních procesů a self-conceptu dítěte.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612259" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.5507/pdf.21.24460352" target="_blank" >http://10.5507/pdf.21.24460352</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.21.24460352" target="_blank" >10.5507/pdf.21.24460352</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motorické dovednosti v kontextu kognitivních procesů a self-conceptu dítěte.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato monografi mapuje určité období profesní spolupráce odborníků, kteří se zabývali obdobím mladšího školního věku z různých úhlů pohledu. Ty byly determinovány jejich odborným zaměřením, eru-dicí a zájmem o nově získané poznatky vedoucí k dalšímu vědění s cílem jejich uplatňování na poli vysokoškolského pedagoga, jehož náplní práce je odborná příprava budoucích pedagogů. Pro názornost lze uvést některé zajímavé okruhy, jež vedly k poznání v oblasti self-conceptu dítěte ve vazbě na rozvoj motoriky či na školní úspěšnost. Výzkumný tým se zaměřil na problematiku determinovanou jednak věkem sledovaných dětí, tj. mladším školním a také vymezenými okruhy témat, která byla vzájemně vždy propojena některou z volených determinant. Témata a determinanty byly vždy stanoveny na základě studia literatury a rešerší zahraničních i tuzemských výzkumných šetření. Výzkumný tým tak měl v hledáčku např. problematiku self-conceptu z toho důvodu, že tento se ukazuje (vedle dalších významných determinant) být aktuálně vysoce závažným paradigmatem ve vazbě na školní, posléze i akademickou a životní úspěšnost. Jiný okruh témat se zabýval např. problematikou ko-gnitivních procesů v souvislosti s úrovní rozvoje dalších jiných vybraných faktorů, jež se jeví jako významné pro adaptivní chování ve sledovaných vývojových obdobích. Problematika kognitivních procesů zajímala vý-zkumný tým v souvislosti s úrovní rozvoje motoriky ve vývojovém období mladšího školního věku, neboť se má za to, že se jedná o důležité období v životě dítěte z hlediska budoucí školní i osobnostní úspěšnosti. Publikace vznikla v rámci projektu IGA_PdF_2021_017.

  • Název v anglickém jazyce

    Motor Skills in the Context of Cognitive Processes and the Child's Self-Concept.

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph maps a certain period of professional cooperation of experts who dealt with the period of younger school age from different perspectives. These were determined by their professional orientation, erudition and interest in newly acquired knowledge leading to further knowledge with the aim of their application in the field of university pedagogue, whose job is to train future teachers. For clarity, we can mention some interesting areas that led to knowledge in the field of self-concept of the child in relation to the development of motor skills or school success. The research team focused on issues determined by the age of the monitored children, ie younger school children and also by defined areas of topics, which were always interconnected by one of the selected determinants. Topics and determinants were always determined on the basis of the study of literature and searches of foreign and domestic research. Thus, the research team had, for example, the issue of self-concept due to the fact that this proves (among other important determinants) to be currently a highly serious paradigm in relation to school, and later academic and life success. Another set of topics dealt with, for example, the issue of cognitive processes in connection with the level of development of other selected factors, which appear to be important for adaptive behavior in the monitored development periods. The research team was interested in the issue of cognitive processes in connection with the level of motor development in the developmental period of younger school age, as it is considered to be an important period in a child&apos;s life in terms of future school and personal success. The publication was created within the project IGA_PdF_2021_017.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-6036-9

  • Počet stran knihy

    93

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy