Motorické dovednosti v kontextu kognitivních procesů a self-conceptu dítěte.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612259" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://10.5507/pdf.21.24460352" target="_blank" >http://10.5507/pdf.21.24460352</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.21.24460352" target="_blank" >10.5507/pdf.21.24460352</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motorické dovednosti v kontextu kognitivních procesů a self-conceptu dítěte.
Popis výsledku v původním jazyce
Tato monografi mapuje určité období profesní spolupráce odborníků, kteří se zabývali obdobím mladšího školního věku z různých úhlů pohledu. Ty byly determinovány jejich odborným zaměřením, eru-dicí a zájmem o nově získané poznatky vedoucí k dalšímu vědění s cílem jejich uplatňování na poli vysokoškolského pedagoga, jehož náplní práce je odborná příprava budoucích pedagogů. Pro názornost lze uvést některé zajímavé okruhy, jež vedly k poznání v oblasti self-conceptu dítěte ve vazbě na rozvoj motoriky či na školní úspěšnost. Výzkumný tým se zaměřil na problematiku determinovanou jednak věkem sledovaných dětí, tj. mladším školním a také vymezenými okruhy témat, která byla vzájemně vždy propojena některou z volených determinant. Témata a determinanty byly vždy stanoveny na základě studia literatury a rešerší zahraničních i tuzemských výzkumných šetření. Výzkumný tým tak měl v hledáčku např. problematiku self-conceptu z toho důvodu, že tento se ukazuje (vedle dalších významných determinant) být aktuálně vysoce závažným paradigmatem ve vazbě na školní, posléze i akademickou a životní úspěšnost. Jiný okruh témat se zabýval např. problematikou ko-gnitivních procesů v souvislosti s úrovní rozvoje dalších jiných vybraných faktorů, jež se jeví jako významné pro adaptivní chování ve sledovaných vývojových obdobích. Problematika kognitivních procesů zajímala vý-zkumný tým v souvislosti s úrovní rozvoje motoriky ve vývojovém období mladšího školního věku, neboť se má za to, že se jedná o důležité období v životě dítěte z hlediska budoucí školní i osobnostní úspěšnosti. Publikace vznikla v rámci projektu IGA_PdF_2021_017.
Název v anglickém jazyce
Motor Skills in the Context of Cognitive Processes and the Child's Self-Concept.
Popis výsledku anglicky
This monograph maps a certain period of professional cooperation of experts who dealt with the period of younger school age from different perspectives. These were determined by their professional orientation, erudition and interest in newly acquired knowledge leading to further knowledge with the aim of their application in the field of university pedagogue, whose job is to train future teachers. For clarity, we can mention some interesting areas that led to knowledge in the field of self-concept of the child in relation to the development of motor skills or school success. The research team focused on issues determined by the age of the monitored children, ie younger school children and also by defined areas of topics, which were always interconnected by one of the selected determinants. Topics and determinants were always determined on the basis of the study of literature and searches of foreign and domestic research. Thus, the research team had, for example, the issue of self-concept due to the fact that this proves (among other important determinants) to be currently a highly serious paradigm in relation to school, and later academic and life success. Another set of topics dealt with, for example, the issue of cognitive processes in connection with the level of development of other selected factors, which appear to be important for adaptive behavior in the monitored development periods. The research team was interested in the issue of cognitive processes in connection with the level of motor development in the developmental period of younger school age, as it is considered to be an important period in a child's life in terms of future school and personal success. The publication was created within the project IGA_PdF_2021_017.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-6036-9
Počet stran knihy
93
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—