Pojetí puberty u žáků primární školy v Maďarsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73617858" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73617858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2021-2.pdf" target="_blank" >http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_2021-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojetí puberty u žáků primární školy v Maďarsku
Popis výsledku v původním jazyce
Puberta je významným mezníkem v životě žáků základních škol a je spojena s řadou biologických, psychických, emocionálních a sociálních změn. Pro tyto změny žáci v cílové skupině často ještě hledají vhodná pojmenování, a stěží si tak budují ucelenou představu o důležitosti puberty pro jejich budoucí život, nastavování vztahů s lidmi kolem sebe, ať už jde o otevřenost v komunikaci nebo informovanost o počátcích jejich měnící se role ve společnosti. Význam puberty a jejího pojetí u dětí v předpubertálním věku souvisí s mírou a adekvátností informací, které k nim přicházejí z bezpečných a spolehlivých zdrojů. Příspěvek je popisem dotazníkového šetření, ve kterém jsme se zaměřili na pojetí puberty u skupiny žáků základních škol v Maďarsku ve vztahu k informačním zdrojům.
Název v anglickém jazyce
Conception of Puberty in Primary School Pupils in Hungary
Popis výsledku anglicky
Puberty is an important milestone in the lives of elementary school students and is associated with a number of biological, psychological, emotional and social changes. The pupils in the target group are often still looking for suitable names for these changes, and thus hardly build a comprehensive idea of the importance of puberty for their future life, establishing relationships with the people around them, whether it is openness in communication or being informed about the beginnings of their changing role in society. The importance of puberty and its concept in pre-adolescent children is related to the level and adequacy of information that comes to them from safe and reliable sources. The paper is a description of a questionnaire survey in which we focused on the concept of puberty in a group of elementary school students in Hungary in relation to information sources.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
2571-1342
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
24-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—