Vybrané nástroje edukační robotiky z pohledu žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73612510" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73612510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2021/02/05.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2021/02/05.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.002" target="_blank" >10.5507/jtie.2022.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané nástroje edukační robotiky z pohledu žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj konceptu informatického myšlení žáků v rámci kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, a jedním z důležitých nástrojů pro rozvoj tohoto způsobu myšlení představuje edukační robotika. Hlavním cílem naší práce bylo, na základě metod pedagogického výzkumu, zmapovat problematiku edukační robotiky, jako jednoho z důležitých nástrojů pro prosazování konceptu rozvoje informatického myšlení. V rámci toho bylo realizováno dotazníkové výzkumné šetření mezi žáky vybraných základních škol, jehož průběh a výsledky popisuje předložená stať.
Název v anglickém jazyce
Selected Educational Robotics Tools from the Perspective of Primary School Students
Popis výsledku anglicky
The development of the concept of computational thinking in the curriculum of computer science subjects is one of the great challenges at present, and one of the important tools for the development of this way of thinking is educational robotics. The main goal of our work was to map the issue of educational robotics as one of the important tools for promoting the concept of development of computational thinking, based on pedagogical research methods. Therefore, a questionnaire research survey was carried out among pupils of selected primary schools, the course and results of which are described in the present paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
205-223
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—