Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615779" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/1128-tner2022/tner70/9885-tner2022409" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/1128-tner2022/tner70/9885-tner2022409</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2022.70.4.09" target="_blank" >10.15804/tner.2022.70.4.09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This theoretical study explores the flipped classroom concept as an innovative teaching method within higher education. The main aim is to present the benefits and limits of implementing the flipped classroom in the Czech higher educational context. The authors evaluate problematic areas of implementing the flipped classroom based on a content analysis of research studies from selected European countries and specify possible bottlenecks affecting its implementation in the Czech university environment. Referring to the results, the flipped classroom concept promotes student-centred learning, the activation and development of students’ competence to learn, but its effective implementation in the university environment is contextually conditioned.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical study explores the flipped classroom concept as an innovative teaching method within higher education. The main aim is to present the benefits and limits of implementing the flipped classroom in the Czech higher educational context. The authors evaluate problematic areas of implementing the flipped classroom based on a content analysis of research studies from selected European countries and specify possible bottlenecks affecting its implementation in the Czech university environment. Referring to the results, the flipped classroom concept promotes student-centred learning, the activation and development of students’ competence to learn, but its effective implementation in the university environment is contextually conditioned.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    107-117

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146917414