Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615779" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/1128-tner2022/tner70/9885-tner2022409" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/1128-tner2022/tner70/9885-tner2022409</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2022.70.4.09" target="_blank" >10.15804/tner.2022.70.4.09</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
This theoretical study explores the flipped classroom concept as an innovative teaching method within higher education. The main aim is to present the benefits and limits of implementing the flipped classroom in the Czech higher educational context. The authors evaluate problematic areas of implementing the flipped classroom based on a content analysis of research studies from selected European countries and specify possible bottlenecks affecting its implementation in the Czech university environment. Referring to the results, the flipped classroom concept promotes student-centred learning, the activation and development of students’ competence to learn, but its effective implementation in the university environment is contextually conditioned.
Název v anglickém jazyce
Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education
Popis výsledku anglicky
This theoretical study explores the flipped classroom concept as an innovative teaching method within higher education. The main aim is to present the benefits and limits of implementing the flipped classroom in the Czech higher educational context. The authors evaluate problematic areas of implementing the flipped classroom based on a content analysis of research studies from selected European countries and specify possible bottlenecks affecting its implementation in the Czech university environment. Referring to the results, the flipped classroom concept promotes student-centred learning, the activation and development of students’ competence to learn, but its effective implementation in the university environment is contextually conditioned.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
70
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
107-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85146917414